От 1 септември започва концентрирана инспекционна кампания на корабите в Черно море. Тя ще продължи до 30 ноември и ще бъде координирана от българската Изпълнителна агенция “Морска администрация”. Проверките се провеждат едновременно с кампания на Парижкия и Токийския меморандум и други регионални режими на ДПК.
Целта на кампанията е да се провери дали корабите отговарят на изискванията, съгласно Морската трудова конвенция (MLC, 2006), свързани с изплащането на възнаграждения и договорите на моряците, както и да повиши осведомеността на корабната индустрия за тези изисквания.
В случай на установяване на недостатъци по време на инспекции на борда на кораби и неизплатени в срок възнаграждения на екипажите, действията могат да варират – от регистриране на несъответствие и инструктиране на капитана да го отстрани в рамките на определен период до задържане на плавателния съд.
Maritime.bg припомня, че през последното десетилетие бяха многобройни случаите на изоставени моряци в редица черноморски пристанища, включително у нас, като бяха регистрирани и поредица от тежки морски произшествия, включително със загинали моряци.
Международната федерация на транспортните работници (ITF) предупреждава многократно, че кораби-ветерани, достигащи рекордната над 50-годишна експлоатациона възраст в Черно море, са сред предпоставките за допускане на сериозни инциденти, а в много случаи тези плавателни съдове се ескплоатират от подстандартни компании.
Наскоро за неизплатени възнаграждения на екипажа бе задържан и ферибот ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ, собственост на българската държава.