Пристанищен комплекс Варна най-сетне ще има генерален план. Това заяви по време на посещение в Девня служебният министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова. Тя се включи в честването на 50-годишнината от откриването на Пристанищен терминал Варна – Запад, опериран от “Пристанище Варна” ЕАД. По думите на Стоянова генералният план на целия пристанищен комплекс е завършен и предаден от Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” за съгласуване към Министерството на околната среда и водите.
Трудно беше изготвянето на генералния план, премина през много процедури, към момента той е приет от ДП “Пристанищна инфраструктура” и е подаден в МОСВ, където трябва да се спази процедурата за екологична оценка”
заяви министър Стоянова.
Тя изрази мнение, че Пристанище Варна се развива добре. “Това се дължи на колегите, които работят на пристанището. Това се дължи и разбира се на доброто ръководство в течение на годините, тъй като Пристанищен комплекс Варна, независимо, че отбелязваме 50 години от създаването на пристанищен терминал Варна – Запад, имаше щастието и има щастието да има добри ръководители. Има също така щастието да има добри служители и не на последно място и добри синдикални организации”, коментира още тя.
Ние ще търсим най-добрия вариант за бъдещото развитие на пристанището, каза още министър Стоянова.
Тя разкри, че първата поставена тема след встъпването й в длъжност е по сагата с утаителя на река Провадийска.
Първата тема, която поставих пред колегите от “Пристанище Варна” ЕАД и ДП “Пристанищна инфраструктура”, беше да получим пълна информация по отношение на т.нар. утаител. Ще разгледаме всички възможни варианти най-скоро. Запозната съм със заповедта от 1981 година на Министерския съвет, тогава ситуацията е била по-различна и “Солвей соди” е било държавно предприятие, трябва да намерим общо решение. Изследваме всички възможности, така че да не допуснем да се препятства достъпът до пристанищния терминал.
каза министър Стоянова.
Бъдете здрави и действайте както ви дава духът и волята, пожела министърът на своите празнуващи колеги от “Варна – Запад”. На директора на Пристанищен терминал Варна – Запад Александър Герасимов тя връчи комплект с юбилейни пощенски марки, валидирани в МТС.
Към момента товарооборотът на двата терминала е 5,5 милиона тона, каза пред журналисти изпълнителният директор на “Пристанище Варна” ЕАД инж. Ивайло Гавраилов, 4,5 милиона тона от тях са обработени в Пристанищен терминал Варна – Запад. Гавраилов заяви, че терминалът все още остава най-високотехнологичен в района.
До края на годината инвестициите само в Пристанищен терминал Варна – Запад ще достигнат 20 милиона лева, каза още той.
“Бъдещото развитие на “Пристанищен терминал Варна – Запад” е последната глава на новоизданена книга, съдържаща исторически не само за създаването на този терминал, но и за самата идея за него и борбите за прокарването ѝ. В изданието е загатнато и за грандиозната идея за прокопаването на канал Варна – Русе, като пристанищният терминал “Варна-запад” е щял да бъде първото от поредицата, каза Гавраилов.