Първи в света LNG-газовоз ще бъде оборудван със система за допълващо задвижване от вятъра, съобщиха от японската Mitsui O.S.K. Lines (MOL) пред Maritime.bg. Като част от техния постоянен ангажимент за намаляване на въглеродния интензитет на своите операции, MOL и “Chevron Shipping Company”, дъщерно дружество на американския гигант “Chevron”, обявиха споразумение за инсталиране на “Wind Challenger”, корабна пропулсивна система за допълващо задвижване с твърди ветрила на новостроящ се газовоз.
Корабът се строи в корабостроителница “Джодже” на “Hanwha” и е планиран за доставка през 2026 г. През август MOL получи принципно одобрение (AiP) от класификационната Nippon Kaiji Kyokai (CLASS NK) за инсталацията на газовоз. Чартираният дългосрочно от “Chevron” плавателен съд ще бъде първото приложение.
“Wind Challenger” ще помогне за намаляване на разхода на гориво и емисиите на парникови газове, като използва уникалните си телескопични ветрила. В носовата част на танкера ще бъде изграден и “изнесен” мостик за допълнително подобряване на видимостта.
„Гордеем се с партньорството си с MOL в първата в индустрията инсталация на “Wind Challenger“ на газовоз”, каза Барбара Пикъринг, президент на “Chevron Shipping Company”. „Това е още един пример за използване на нови подходи за намаляване на емисиите и въглеродния интензитет в нашия флот за превоз на втечнен природен газ“, допълва още той.
„С разбирането и сътрудничеството на “Chevron” ние сме щастливи да можем да разширим проекта “Wind Challenger” до кораби за превоз на втечнен природен газ в допълнение към двата оборудвани със системата кораби за насипни товари. Постигането на намаляване на емисиите на парникови газове в морския транспорт на LNG, който е все по-търсен в световен мащаб като преходно гориво, е много важна мисия за нас”, заяви Такеши Хашимото, президент и главен изпълнителен директор на Mitsui O.S.K. Lines.