Предложение за преразглеждане на Индикатора (индекс) за въглероден интензитет (CII) изпратиха до Международната морска организация (IMO) от INTERCARGO, съобщиха пред Maritime.bg от неправителственото обединение. Асоциацията настоява това да се случи по време на 82-рата сесия на Комитета за защита на морската среда (MEPC 82), която ще се проведе между 30 септември и 4 октомври в седалището на IMO в Лондон.
Въз основа на обширни проучвания, анализиращи данни от над 5600 бълкера, INTERCARGO подчерта няколко ключови проблема с настоящата система за определяне на CII.
Проучванията показват ясна връзка между увеличеното време на простой и по-лоши оценки на CII, особено за по-малките кораби. Това време на простой, което включва периоди в пристанище или на котва, често е извън контрола на кораба.
Настоящата рамка на CII може неволно да насърчи ненужната работа на главните корабни двигатели, например при чакане на котва, което потенциално увеличава общите емисии, докато подобрява тяхната оценка.
Според INTERCARGO са налице и непоследователни показатели за ефективността. Например, проучвания установяват, че кораби с оценка E често имат по-ниски средни емиисии на CO2 в сравнение с кораби с оценка А и D, което показва, че индикаторът не отразява точно истинската ефективност на кораба.
Отделно от това асоциацията съобщава за установени разлики въз основа на размера на корабите. По-малките кораби за насипни товари, особено в сегментите Handysize и Supramax/Ultramax, показват по-висок процент на оценки D и E в сравнение с по-големите кораби.
Предвид тези констатации INTERCARGO предложи на IMO да преразгледа и коригира CII, за да отразява по-добре истинската енергийна ефективност на кораба, а не, по подразбиране, други фактори извън контрола на кораба.
Асоциацията настоява IMO да въведе система, която допълнително стимулира цялостното намаляване на емисиите на парникови газове, вместо потенциално да насърчава поведение, което подобрява оценките, но увеличава общите емисии.