Несигурно бъдеще очаква най-натовареното американско пристанище, това в Лос Анджелис. Проект за 5,25 млрд. щ. долара цели разширяване на Панамския канал. Според американски експерти, това може да доведе до намаляване на товаропотоците в портовете на Лос Анджелис и Лонг Бийч. Изчисленията сочат, че голяма част от товарите ще бъдат пренасочени. Всъщност проектът за разширяване на Панамския канал не е единствения проблем за тези пристанища.
В началото на миналия месец APM Terminals, от групата на A.P. Moller-Maersk, подписа 32-годишен договор за концесия на пристанището Ласаро Карденас (APILAC), включващ изграждане, поддържане и управление на нов специализиран контейнерен терминал в пристанището.
През този месец се очаква започване на строителните работи. Първата фаза, на стойност 300 млн. щ. долара, ще бъде приключена през 2015 г. Цялата инвестиция за целия проект надвишава 900 млн. щ. долара.
„Този договор показва нашата убеденост за доброто бъдеще на мексиканския пазар. Нашият опит ще допринесе за изграждане на изключително модерно пристанище и брегова инфраструктура”, заяви JD Nielsen, изпълнителен директор на APM Terminals Lazaro Cardenas SA. Веднъж завършен портът ще включва обща площ от 102 хектара, с 1 484 метра кейови стени и дълбочина на 16,5 м.
През 2005 година в Ласаро Карденас бяха обработени 160 000 TEU. След реконструкцията се очаква пристанището да достигне годишен капацитет за обработка на 2.2 млн. TEU.
Maritime.bg – Пристанища