Плаващият под флага на Либерия контейнеровоз POS SINGAPORE (IMO: 9974773) отплава от Пусан, Южна Корея, с инсталирана на борда система за автономна експлоатация, съобщиха от Министерството на търговията, промишлеността и енергетиката и Министерството на океаните и рибарството на източноазиатската страна.
Корабът има капацитет за превоз на 1 800 TEU и ще поддържа линия между Южна Корея и Югоизточна Азия. През следващата година на борда на контейнеровоза ще бъдат демонстрирани и изпитани основни технологии за автономна навигация, автоматизация на двигателя и отдалечен контрол, киберсигурност и операционна технология за кризисни ситуации, включително при влошаване на хидрометеорологичната обстановка.
POS SINGAPORE е част от състава на дружеството “Pan Ocean”, което участва в корейски проект за интегриране на автономни корабни технологии. Инсталираните на контейнеровоза системи са планирани още от етапа на проектиране на кораба.
Въз основа на емпиричните резултати Министерството на океаните и рибарството планира да ръководи международния стандарт (код MASS) за автономни кораби, който се обсъжда в Международната морска организация (IMO) чрез екип от индустрията, академичните среди, изследователските институти и правителствата.
Ние сме благодарни на корабната компания за предоставянето на демонстрационния кораб и ще демонстрираме на международната общност съвършенството и безопасността на корейската автономна навигационна система. Ще засилим още повече конкурентоспособността на корабоплаването на нашата страна и ще поведем бъдещата морска мобилност.
каза министърът на океаните и рибарството Сонг Меонг-дал в поздравителния си адрес на церемония в Пусан:.
“Автономните кораби ще бъдат разработени в посока, която увеличава максимално безопасността и минимизира въглеродните емисии”, заяви Лии Сеунг-йол, ръководител на отдела за индустриална политика на Министерството на търговията, промишлеността и енергетиката.
POS SINGAPORE ще провежда изпитанията с екипаж.
Проектът е част от програмата KASS за автономни кораби, разработвана от Южна Корея, която има общ бюджет от над 120 млн. щ. долара. POS SINGAPORE има дължина 172 м., широчина 27 м. и дедуейт 22 867 dwt. Съдът е построен от корабостроителница “Hyundai Mipo”.