През последните години расте броят на инцидентите с търговски кораби край бреговете на Южна Африка, свързани с тежки хидрометеорологични условия, става ясно от анализ на норвежкия застраховател Gard.
Само през първите девет месеца на тази година броят на регистрираните в региона инциденти е достигнал същото ниво като общия брой за тригодишния период от 2021 до 2023 г. Това, разбира се, отразява факта, че трафикът край нос Добра надежда се е увеличил значително след началото на нападения в Червено море, провеждани от хутите. Пренасочването на корабите не само добавя 10-14 дни транзитно време – то също така излага корабите на по-сурови метеорологични условия и повишен риск от повреди и искове.
Пренасочването на трафика от Червено море започна малко след нападението на Хамас в Израел през октомври 2023 г., но по-голямата част от промяната се случи след задържането на автомобиловоза Galaxy Leader от хутите на 19 ноември 2023 г.
Като цяло хидрометеорологичните условия край Южна Африка са много по-предизвикателни, отколкото в Арабско море. Всъщност за всеки месец от януари 2023 г. до септември 2024 г. както общата височина на вълните, така и максималната височина на вълните са били по-високи край Южна Африка, отколкото в Арабско море, според данните на Gard и Windward.
Застрахователят твърди, че най-много искове, свързани с метеорологичните условия, са подадени от района край Порт Елизабет, където се отчита най-голяма височина на вълните.
Автомобиловозите и контейнеровозите, които в относително изражение представляват най-голямо увеличение на трафика край н. Добра надежда – имат най-висока честота на исковете, свързани с метеорологичните условия, според данните на Gard за периода 2015-2023 г.