Въпреки продължаващата логистична криза в някои пристанища, руското държавно предприятие “Росморпорт” налага глоби на оператори на терминали в Санкт Петербург за недостатъчен товарооборот. Арбитражният съд на Санкт Петербург и Ленинградска област е наложил глоба от 100 хил. рубли (около 1000 евро, б.,р.) на акционерното дружество „Морско пристанище Санкт Петербург“ в полза на „Росморпорт“ заради неизпълнение на нормите за товарооборот, съобщава “Деловой Петербург”. Първоначално ищецът е поискал от оператора на морския терминал повече от 1 млн. рубли (около 10 хил. евро, б.р.).
Операторите на терминали в руските пристанища притежават собствено оборудване за обработка на кораби, но самите кейове остават собственост на държавата. В някои от договорите за концесия на терминали в Санкт Петербург се съдържат клауза за задължителна обработка на минимален обем товари. Но през 2022-2023 г., след резкия отлив на товари от северозападните пристанища, компанията-оператор не е в състояние да осигури изпълнението на нормата, обяснява изданието.
През 2022 г. през кейови места № 66 и № 67, предназначени за обработка на леки автомобили, са преминали 17,6 хил. тона товари, като е сключено споразумение за 85 хил. През 2022 г. за кейови места от №1 до 10 също е налице 14-процентно неизпълнение на обема на претоварване. Кей №20, през което трябва да преминават поне 71,3 хил. тона товари годишно, не е било използвано.