Реплика на ветроходен кораб на Фернандо Магелан удари мост при маневра за влизане в пристанище Сейнт Огъстин, Флорида, САЩ. Инцидентът е станал в понеделник с учебно-ветроходния кораб TRINIDAD. Според местни медии, причина за инцидента става авария на машината на плавателния съд. Няма пострадали сред лицата на борда на плавателния съд. Не се съобщава за нанасянето на сериозни щети на кораба.
Строителството на кораба е извършено при спазване на неговите форми и детайли с историческа строгост, като е приложена иновативна и революционна система в корабостроителния сектор на исторически реплики с тези характеристики, съчетаваща конструкция от фибростъкло и дърво. Баркът е построен за приблизително 14 месеца, спуснат е на вода на 11 март 2018 г. Също като оригинала, репликата на „Тринидад“ има три мачти и бушприт. Височината на главната мачта е почти 25 метра от водолинията. За конструкцията са използвани около 45 куб. м. дървесина от ироко. Това е тропическа дървесина с голяма трайност и е много устойчива на различни климатични и метеорологични фактори.
TRINIDAD е флагманът на експедицията на Магелан и Елкано, която води първото околосветско плаване между 1519 и 1522 г., което е най-големият морски подвиг в историята, според сайтът на организацията, оперираща репликата. Експедиция, която за първи път обикаля земното кълбо, открива нови маршрути, свързва континенти и океани и опознава народите и културите, населяващи земите, до които се докосва по време на огромното си пътуване: Бразилия, Аржентина, Марианските острови, Филипинските острови, Индонезия, Бруней и Тимор. Той отплава от Севиля (Испания) на 10 август 1519 г. начело на флота от пет кораба, които, следвайки неговите напътствия, прекосяват Атлантическия океан, плават покрай бреговете на Южна Америка, откриват Магелановия проток и прекосяват Тихия океан за първи път в историята. Те достигат Марианските острови, Филипините и Молукските острови, където съдбата на флагманския кораб TRINIDAD ще се промени. След повече от две години в открито море и с умората от плаването на хиляди морски мили, баркът получава огромен теч в корпуса си. Това възпрепятства завръщането му в Испания от Молукските острови заедно с единствения друг оцелял кораб на експедицията – неговия спътник „Виктория“. Последният все пак успява да се върне у дома и само няколко месеца по-късно завършва първото околосветско плаване.
Видео: