Потенциалът за използване на усъвършенствана ядрена технология за задвижване на LNG-газовоз изследва американската ABS, която днес публикува доклад от проучването. Трансформационното въздействие на високотемпературен реактор с газово охлаждане (HTGR) върху конструкцията, експлоатацията и емисиите на газовоз с капацитет за превоз на 145 000 м3 е моделирано от ABS и Herbert Engineering Corp. (HEC). Проучването има за цел да помогне на сектора да разбере по-добре осъществимостта и последиците за безопасността на ядреното задвижване и да подпомогне бъдещи проекти за развитие, коментираха от пресслужбата на ABS пред Maritime.bg.
Проучването предоставя на ABS и на индустрията важна информация за конструктивните характеристики на газовозите с ядрено задвижване. Това ще подпомогне идентифицирането на проектни въпроси, които ще бъдат използвани при разработването и на бъдещи правила. Проучването също така установи, че технологията HTGR позволява по-високи транзитни скорости и предлага операции с нулеви емисии. Освен това няма да има изискване за презареждане с гориво, въпреки че технологията HTGR ще се нуждае от подмяна приблизително на всеки шест години.
„Докато тази технология е добре позната на сушата, адаптирането ѝ за морско приложение е в начален стадий. Въпреки това, това проучване и другите изследвания, които проведохме, ясно подчертават нейния значителен потенциал за справяне не само с предизвикателството на корабоплаването по отношение на емисиите, но и за осигуряване на редица други оперативни предимства за индустрията“, казва Патрик Райън, старши вицепрезидент и главен технологичен директор на ABS.
Проучването показва, че корабът за превоз на втечнен природен газ с ядрено задвижване ще има специфични конструктивни характеристики, например – реакторите ще бъдат разположени в кърмовата част на кораба, който ще има подсилен корпус. Предвид ограниченията в конструкцията, технологията HTGR би била подходяща само за по-големи газовози, става ясно от резултатите.
Докладът е последната от поредицата инициативи на ABS, насочени към преодоляване на предизвикателствата пред внедряването на ядрената технология в търговското корабоплаване. По-рано този месец ABS представи първите цялостни правила за плаващи ядрени електроцентрали на форум за лидери в ядрената индустрия.
Вижте цялото съдържание на доклада:
pathways-to-low-carbon-lng-carrier