Три консорциума участват в търга за строителството на морската гара в Бургас. Това са консорциум “Техномашпрогрес ТВП”, съставен от “Техномашпрогрес” ООД, “Вамос” ООД, “Проно” ЕООД, като водещ е “Техномашпрогрес” ООД. Вторият консорциум е “Супер Бургас”, в който влизат “Щрабаг” ЕАД, Strabag AG, “Понсстрой инженеринг” ЕАД, предаде БургасНюз. Най-голям е последният консорциум – ДЗЗД Обединение “Терминал Б” с шест фирми: “Ла Инженеринг” ЕООД, “БД Арх” ЕООД, “МММ строителни конструкции” ООД, ДЗЗД “БГ Дивелъпмънт” /обединение на “Кънстръкшън България” и две физически лица/, “Експерт 95” ЕООД и “Комфорт” ООД.
Теренът за бъдещия терминал е разположен на територията на пристанище Бургас в от второ до 4-то кейово място, до хотел “Приморец” и стария фар на Бургас. Когато на това място се появи новата морска гара, тя ще бъде до централния вход на порт Бургас, в близост до автогарата и жп гарата, но входът и изходът до територията стават с отделни еднопосочни връзки.
Новият пътнически терминал ще поеме круизни плавания в Черно и Средиземно море, както и трансграничната интермодалност. Проектът следва да предвиди изпълнение на сградата в два модула. До края на септември следва да бъде предадена проектната документация на двата модула до ниво одобрени и съгласувани работни проекти и въведен в експлоатация модул 1 от терминала и външните връзки към него. Морската гара ще изпълнява и интермодални връзки – трансгранични и каботажни /вътрешните превози на пътници и товари между пристанища, разположени на територията на България/. Сградата няма да е по-висока от 12 м. Застроената площ на модул 1, който ще бъде завършен до есента на 2013 г., е 1500 кв.м, а на модул 2 – 1200 кв.м. Срокът за завършване на обекта е октомври 2013 г.
Обекът е на стойност 3.3 млн. лв. без ДДС. Критерий за оценката при избор на фирма е икономически най-изгодната оферта, получена в резултат на оценка на техническото предложение с тежест 80 точки, и цена – 20 точки. По-голямата тежест в оценката на офертите се пада на техническото предложение. Резултатите от търга трябва да станат ясни до 28 септември 2012 г.
Снимката е илюстративна, Архив
Maritime.bg – България