Пет танкера от състава на датската Maersk Tankers ще бъдат оборудвани със системи за допълващо задвижване от вятъра, съобщиха от компанията. Това е част от стратегията за намаляване на отпечатъка върху околната среда и разработване на устойчиви решения в областта на морския транспорт, коментират от компанията. Планира се корабите да бъдат оборудвани със системи eSAIL, разработени от “bound4blue”. Това ще бъде най-голямата интеграция на подобен тип ветрила досега.
„Необходими са конкретни инвестиции и действия, за да може танкерната индустрия да постигне напредък в енергийния преход. В Maersk Tankers се ангажираме да даваме пример, като непрекъснато внедряваме съвременни енергоефективни технологии за намаляване на потреблението на гориво и емисиите на CO2. Чрез мащабното внедряване на вятърно-подпомагани задвижващи системи в нашия флот ние даваме възможност на нашите клиенти да постигнат целите си за устойчивост, като същевременно постигаме целите на FuelEU и на Системата на ЕС за търговия с емисии“, заяви Клаус Грьонборг, главен директор по инвестициите в Maersk Tankers.
На борда на корабите Maersk Tacoma, Maersk Tampa, Maersk Tangier, Maersk Teesport и Maersk Tokyo ще бъдат инсталирани по четири 26-метрови ветрила на eSAIL.
Maersk твърди, че това ще осигури “значително намаляване разхода на гориво и емисиите на CO2”.
Системите са автоматизирани и ще се адаптират към условията на вятъра за постигане на оптимална ефективност при генериране на подемна сила за допълващо задвижване.
Очаква се системите да бъдат инсталирани на борда на корабите през следващите две години.