Сред широкия спектър от технологии и решения за горива, които понастоящем са на разположение на корабните проектанти, корабостроителите, собственици и оператори на кораби, синтетичните горива или по-конкретно възобновяемите е-горива предлагат средносрочни и дългосрочни алтернативи, които могат да навлязат на пазара сравнително бързо. В нов доклад, разпространен в петък от Европейска агенция за морска безопасност (EMSA), се анализира потенциалът на този тип горива в редица области и показатели, включително производство, устойчивост, наличност, технико-икономически аспекти и регулаторна среда.
Докладът е част от поредицата изследвания на EMSA за алтернативни горива, която вече обхвана биогоривата, амоняк, водород и системите за допълващо задвижване от вятъра.
Освен това EMSA публикува и втората част на своето проучване, в което се изследва безопасността на водорода като корабно гориво. В този последен модул от поредицата проучвания се докладват последните резултати от анализа на надеждността и безопасността на оборудването и критичните за безопасността системи, използвани в корабите, задвижвани с водородно гориво.
Потенциал на е-горивата
Potential-of-Synthetic-Fuels-for-Shipping-1Потенциал на WAPS
Report-potential-of-wind-assisted-propulsion-for-shippingВодород
Report-Potential-of-Hydrogen-as-fuel-for-shippingБиогорива
Potential-of-Biofuels-for-Shipping_rev1_Sept23Амоняк
Ammonia-as-fuel-in-shipping_rev1_Sept23