Осъвременяване на навигационно – пътевата обстановка в българския участък от река Дунав започва Изпълнителна агенция “Проучване и поддържане на река Дунав”. За целта АППД поръча 1020 брегови знаци, за да бъде повишена безопасността на корабоплаване в българския участък на реката. Това става ясно от обявена обществена поръчка с прогнозна стойност до близо 260 хил. лева, видя Maritime.bg.
Агенцията планира да придобие 528 броя брегови несветещи навигационни знаци, 472 бр. километрични знаци и 20 бр. знаци за табели за брегови фар.
В общия българо – румънски участък на р. Дунав няма изградени хидротехнически съоръжения, които да направляват водния поток с цел да се активира самопромивната му способност, което е пречка за установяване на корабоплавателен път (фарватер) с трайно местоположение. Реката тече безпрепятствено и поради активните морфологични изменения, фарватерът се мени много често (понякога интервалът на изменение на фарватера е до една седмица). С предвидените доставки се цели да се модернизира ограждането на фарватера и навигационно – пътевата обстановка като цяло.
Бреговите навигационни знаци са знаци, разположени по българския бряг на река Дунав от км 845.000 до км 374.100, с които се указват забрани и разрешения за използване на частта от реката, която е под юрисдикцията на българската държава. Брегови фарове са вид брегови знаци, разположени по българския бряг на река Дунав, включващи табела за дневна сигнализация, указваща промяна на траекторията на фарватера и светлина за нощна сигнализация. Навигационно – пътева обстановка (НПО) е съвкупността от плаващи буйове, брегови знаци и фарове.