Първи голям контейнеровоз бе преустроен за работа с метанол. Плаващият под флага на Сингапур MAERSK HALIFAX (IMO 9784271) бе преоборудван в китайската корабстроителница “Чоушан Синя”, съобщиха от датската Maersk. Дейностите са продължили 88 дни и са извършени от MAN.
Освен подмяната на машинни части, с което двигателят става способен да работи с метанол, модернизацията в корабостроителницата включва и добавянето на нови горивни танкове, помещение за подготовка и система за подаване на гориво, гласи съобщение на датския конгломерат.
Корпусът на кораба също е удължен, за да се поберат новите горивни танкове. Дължината на кораба е увеличена с 15 метра до 368 метра, което увеличава капацитета му от около 15 000 на 15 690 TEU.
Контейнеровозът е от 11-те кораба от класа Хонконг на Maersk.