Бизнесът се нуждае от нови специализирани пристанищни терминали за износ на химически, селскостопански и други продукти. Това заяви министър-председателят на Руската федерация Михаил Мишустин по време на форума “Транспортът на Русия”. По думите му за последните шест години капацитетът на руските пристанища се е увеличил с 200 млн. тона, достигайки над 1,3 млрд. тона.
Той поиска „да се обърне специално внимание за развитието на 15-те пристанища, които са част от опорната мрежа“. Според него Мурманск е ключово пристанище, тъй като е дълбоководно и „открива директен достъп до световния океан, заобикаляйки проливите“.
Премиерът също така смята, че „е важно активно да се разширяват възможностите и на вътрешните водни пътища“. „Речният транспорт обслужва основните промишлени центрове на регионите, спомага за облекчаване на железопътните линии и магистралите и привлича туристи“, изброява министър-председателят, предаде ТАСС. „За да вдъхнем нов живот на речния транспорт, сред първостепенните задачи определихме удълбочаването на коритата на основните ни реки, както и изграждането и реконструкцията на хидросистемите на реките Волга и Дон“, заяви още той.
Русия ще положи допълнителни усилия за увеличаване на темповете на строителство на флот ледоразбивачи, спомагателни и спасителни кораби, както и за оборудване на пристанищата по Северния морски път (СМП). Всичко това ще повиши привлекателността на този маршрут и ще спомогне за увеличаване на товарния трафик до 100 млн. тона до 2030 г., според Мишустин.
„За да осигурим надеждно целогодишно корабоплаване [по СМП], ще разширяваме по-активно флота от ледоразбивачи, включително и атомния флот, както и ще строим спомагателни и спасителни кораби. Комплексът от всички мерки ще укрепи лидерството ни в Арктика“, заяви министър-председателят.