Имаме много сериозни планове за придобиване на втори ферибот, който да обслужва линията между Бургас и Грузия. Това заяви пред Maritime.bg Цветелина Бориславова, основател и мажоритарен собственик на инвестиционния фонд „СИЕСАЙЕФ“ (CSIF – Clever Synergies Investment Fund), който контролира богато портфолио от транспортни дружества, включително оператора на фериботната линия и Пристанищен терминал Порт България Уест. Бориславова присъства в сряда в Бургас на тройния празник за отбелязване на 10-ата годишнина от възстановяването на фериботната линия до Грузия, 25 години “Порт България Уест” и 30 години “Булджак”.
Фериботната линия в момента се обслужва от един кораб. Надяваме се да успеем да направим така, че да пуснем втори ферибот. Това ще означава на три дни да има връзка в двете посоки. Това тотално ще промени картината, която и сега е добра, но разбира се – предлаганата услуга ще бъде много по-добра, каза Цветелина Бориславова.
По думите й в момента операторът на “ДРУЖБА”, базираната в Бургас компания “ПБ Мениджмънт”, провежда преговори за придобиване на втори плавателен съд. Бориславова не пожела да разкрие с кой чуждестранен корабособственик се водят разговори за сделката.
Много трудно се намират подобни фериботи, които да са на достатъчно добра възраст и да вършат работа, каза още тя.
Пред Maritime.bg Цветелина Бориславова разкри още, че предстои мащабен проект за изграждане на нов РО-РО терминал в Бургас, който ще обслужва линията Бургас – Батуми – Бургас. Отделно от това ще се процедира и по вече одобрения нов Генерален план на контролирания от CSIF пристанищен терминал, като по него се предвижда удълбочаване на акваторията и подобряване на железопътната свързаност.
До момента общите инвестиции за реализация на фериботната линия, развитието на пристанищната инфраструктура и механизацията надхвърлят 80 млн. евро, разкри още Цветелина Бориславова. Инвестиционният процес ще продължи, тъй като по думите й този проект осигурява ключова връзка между Европа и Азия, а местоположението на България я превръща в кръстопът за търговията между континентите.
Не случайно именувахме линията “Дружба”. Тя е част от т.нар. Път на коприната, който сега по една или друга причина става изключително актуален и не е просто алтернативен маршрут, а вероятно ще се превърне в основен за превоз на стоки от Китай и другите държави от Задкавказието към Европа и обратно, каза още Бориславова.