Намаляване на разхода на гориво с до 15% на плаващия под флага на Либерия бълкер CHINOOK OLDENDORFF (IMO: 9860350) очаква Oldendorff Carriers след успешното инсталиране и оперативно внедряване на роторни ветрила. Това съобщиха пред Maritime.bg от Oldendorff. Бълкерът превозва товари за производство на стомана на Elk Valley Resources (EVR) от пристанище Ванкувър до клиенти от другата страна на Тихия океан.
Оборудван с роторни ветрила, корабът ще използва енергията на вятъра, за да генерира допълнителна задвижваща сила, като се очаква да намали разхода на гориво по транстихоокеанските маршрути с около 10-15%, според компанията.
Първоначално построен през 2020 г. като DIETRICH OLDENDORFF, постпанамакс бълкерът е преименуван на CHINOOK OLDENDORFF, за да “отрази синергията между роторната технология на Флетнър и естествените ветрове в северозападната част на Тихия океан”. Думата „Chinook“ произхожда от народа на Коренното население на северозападната част на Тихия океан и се отнася за вид вятър с крайбрежни и вътрешни вариации.
Тази инициатива също така е в съответствие с глобалните усилия за създаване на по-екологични вериги за доставки и намаляване на въглеродния отпечатък на индустрията, отбелязвайки ключова стъпка към декарбонизиране на морските операции, коментират още от компанията.