Първата в света фабрика за допълващо корабно задвижване от вятъра бе открита в китайския град Дафенг. Това съобщиха пред Maritime.bg от базираната в Хелзинки “Norsepower”, световен лидер в областта на вятърното задвижване за морската индустрия и пионер на пазара за роторни ветрила. Компанията е инвеститор във фабриката, която ще има капацитет за производство на до 50 роторни ветрила годишно, като до края на 2027 г. капацитетът й ще достигне до 100.
Това знаково събитие показва ангажимента на “Norsepower” към иновациите, развитието на устойчиви решения и подкрепата за развитието на вятърното задвижване в корабоплаването, казват от финландската компания. “Norsepower” се стреми да отговори на нарастващото търсене на устойчиви морски технологии за допълващо задвижване от вятъра, които осигуряват намаляване на разхода на гориво на търговските кораби и емисиите парникови газове.
„С това модерно съоръжение ние затвърждаваме позицията си на лидер в областта. “Norsepower” е пионер в цялата индустрия. Тя създаде термина „роторни ветрила“ и даде начало на този пазар. “Norsepower” радикално модернизира концепцията за ротор на Флетнър, превръщайки го в перспективен продукт. Днес ние оставаме в челните редици на иновациите и се гордеем, че разширяваме границите на производството на “Norsepower”, за да помогнем за създаването на още по-устойчиво морско бъдеще“, каза Хейки Пьонтинен, главен изпълнителен директор на финландската компания.
Новото производствено съоръжение представлява и уникално сътрудничество между финландския и китайския инженерен опит, като се присъединява към гордото наследство на финландски компании, включително Nokia, Wärtsilä и Rovio, които са разширили дейността си в Китай. Фабриката е образец на комбинирано ноу-хау, включващо разнообразен екип от квалифицирани инженери, учени и мотивирани професионалисти от индустрията, ангажирани с визията на “Norsepower” за устойчиво корабоплаване, коментират още от компанията.
Новата фабрика не само отличава Norsepower, но и укрепва способността на компанията да обслужва разрастващия се пазар за вятърно задвижване, който според компанията ще има стойност от 60 млрд. евро.