Базираната в Тайван U-Ming Marine Transport (U-Ming) подписа споразумение с “Anemoi” за инсталиране на четири роторни ветрила на много голям рудовоз (VLOC) с дедуейт 325 000 DWT от състава на компанията. Това съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на тайванския корабособственик.
Очаква се роторните ветрила да бъдат инсталирани на борда на кораба до края на следващата година и да осигурят намаляване разхода на гориво с до 12% при преходите между Китай и Бразилия, Южна Африка и Австралия.
Корабът ще бъде оборудван с четири цилиндрични ветрила на “Anemoi” с височина 35 м и диаметър 5 м. Роторите за допълващо задвижване от вятъра ще бъдат осигурени и с разработената по поръчка на “Anemoi” система за прибиране, при която те се наглоняват към палубата, за да се намали въздействието върху еър драфта и при операциите по обработка на товари.
Това е пореден успешен проект за инсталиране на роторни ветрила от “Anemoi” на различни кораби, включително на борда на камсармакс бълкер през юни 2023 г. и на борда на VLOC с дедуейт 388 000 dwt от състава на Vale по-рано през годината.
Роторите на Флетнер са вертикални цилиндри, които използват възобновяемата енергия на вятъра, за да осигурят допълнително задвижване и да подобрят енергийната ефективност на кораба, както и да намалят значително вредните емисии. Те се оказват популярен избор през последните години сред корабособствениците, които търсят и прилагат технологии за подобряване на енергийната ефективност на своите кораби и подпомагане на критичните международни цели за намаляване на емисиите.