Датската A.P. Moller – Maersk (Maersk) подписа споразумения с три корабостроителници за строителство на общо 20 контейнеровоза, оборудвани с двугоривни двигатели. Това съобщиха от пресслужбата на компанията. Общият капацитет на контейнеровозите е за превоз на 300 000 TEU. С тези поръчки Maersk приключва планът за ново строителство, обявен през август.
Радваме се, че подписахме споразумения за 20 кораба и по този начин завършихме придобиването на капацитет от 300 000 TEU, както беше обявено през август. Тези поръчки са част от текущата ни програма за обновяване на флота и в съответствие с ангажимента ни за декарбонизация, тъй като всички кораби ще имат двугоривни двигатели с намерението да ги оперираме с по-ниски емисии, казва Анда Кристеску, ръководител на отдел „Чартиране и ново строителство“ в Maersk.
Всичките 20 кораба ще работят с втечнен газ и ще имат капацитет за превоз от 9000 до 17 000 TEU.
Благодарение на различните си размери корабите ще могат да изпълняват много роли и функции в бъдещата ни мрежа и ще ни предоставят голяма гъвкавост при разполагането им, когато са готови да влязат в нашия флот. След като бъдат въведени поетапно, те ще заменят съществуващия капацитет в нашия флот, каза още Кристеску.
Първите плавателни съдове ще бъдат доставени през 2028 г., а последната доставка ще се осъществи през 2030 г.
В актуализирания план за обновяване на флота от август беше обявено още намерението за чартиране на редица кораби с двугоривни двигатели, работещи с метанол и втечнен газ, с общ капацитет 500 000 TEU. Maersk вече е финализирала тези чартърни договори с няколко доставчици на тонаж. Когато бъдат въведени поетапно, тези кораби ще заменят съществуващия капацитет, коментират още от компанията.
Тип | Корабостроителница |
2 контейнеровоза с капацитет по 9 000 TEU | Yangzijiang, Китай |
6 контейнеровоза с капацитет по 17 000 TEU | Yangzijiang, Китай |
12 контейнеровоза с капацитет за превоз по 15 000 TEU | 6 в Hanwha Ocean, Южна Корея и 6 в New Times Shipbuilding, Китай |