Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Живко Петров по време на първия годишен форум за транспорт, логистика и спедиция, организиран от “Мениджър“. Събитието се провежда в столичния Интер Експо Център. Според Петров все още има какво да се подобри по отношение на пътната и жп инфраструктура, както и тази на морските пристанища.
България географски стои добре, а за да се извършват комбинирани превози по суша, въздух и вода са нужни три неща – регулаторна рамка, инфраструктура и логистичните компании. По отношение на регулаторната рамка България не е по-различна от останалите страни в Европейския съюз, каза той.
По думите му обаче са нужни подобрения по отношение на администрацията. Тя трябва да придобие убеждението, че е на страната на бизнеса, защото един път е администрация, но от друга е потребител на услугите. Това е дълъг процес и все още като държавни структури имаме върху какво да работим, отбеляза заместник-министърът, предаде БТА.
Той акцентира върху това, че по отношение на инфраструктурата България изостава, а без нея не може да се извърши логистична услуга. В това отношение имаме какво да направим, отбеляза Петров и посочи като пример необходимостта от подобряване на жп линиите от морските пристанища във Варна и Бургас до София като основен логистичен център.
Геополитиката в момента изведе на преден план необходимостта от коридор през Черно море до Средна Азия. България е на западния бряг на Черно море заедно с Румъния, като тяхното пристанище в Констанца е запълнено на 100 процента, а българските пристанища имат потенциал за развитие, особено това във Варна. Пристанището в Бургас доста се разви в последните години, но Варна инфраструктурно изостава и трябва да ускорим развитието му, така че да не бъдем заобиколени, докато разсъждаваме какво да направим, посочи той.