Новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп изглежда подкрепи позицията на около 45 000 профсъюзни докери от Източното крайбрежие и Мексиканския залив на САЩ срещу автоматизацията, чиито трудови преговори са в задънена улица по този поляризиращ въпрос. Пред ILA и групата на работодателите от Морския алианс на САЩ (USMX) стои краен срок до 15 януари за финализиране на преговорите, които зациклиха заради автоматизацията. Този краен срок идва само пет дни преди встъпването в длъжност на Тръмп, пише “Ройтерс”.
ILA твърди, че автоматизацията убива работни места, докато работодателите казват, че тя е необходима, за да се запази конкурентоспособността на американските пристанища в бързо променящата се глобална икономика.
„Размерът на спестените пари не е близо до страданието, болката и вредата, които причинява на американските работници, в този случай на докери“, каза Тръмп за проектите за автоматизация в публикация в социалната мрежа „Truth“, контролирана от негово дружество.
Това послание последва среща с Харолд Дагет, който ръководи профсъюза International Longshoremen’s Association, представляващ пристанищните работници.
Профсъюзът и работодателите се споразумяха да прекратят тридневната стачка на 3 октомври, след като бяха извоювани 62% увеличение на заплатите за шест години със значителното участие на Белия дом и други служители от администрацията на президента Джо Байдън. Работодателите, сред които са подразделенията в САЩ на швейцарската компания Mediterranean Shipping Company, датската Maersk и китайската COSCO Shipping, отбелязват рекордни печалби отчасти благодарение на достъпа до американските пазари, заяви Тръмп в четвъртък.
„Предпочитам тези чуждестранни компании да ги разходят (печалбите, б.р.) за великите мъже и жени в нашите пристанища, а не за машини, които са скъпи и които постоянно ще трябва да се подменят“, каза Тръмп.
Президентът на ILA Дагет благодари на Тръмп за подкрепата в отделно съобщение, в което коментира, че се надява посланието на Тръмп да насърчи USMX да премахне всякакви формулировки относно автоматизираното или полуавтоматизираното оборудване в предложенията си занапред. „Ясно е, че новоизбраният президент Тръмп, USMX и ILA споделят целта за защита и добавяне на добре платени американски работни места в нашите пристанища“, се казва в изявлението на USMX.
„Нуждаем се от съвременни технологии, които доказано подобряват безопасността на работниците, повишават ефективността на пристанищата, увеличават капацитета им и укрепват нашите вериги за доставки“, заявиха работодателите, като добавиха, че докерите печелят повече пари, когато морските пристанища обработват повече товари.