Мазут продължава да изтича от танкера, който аварира в Черно море на входа на Керченския проток. Това заяви Сергей Станичний, ръководител на отдела за дистанционни методи на изследване в базирания в Севастопол Морския хидрофизичен институт на Руската академия на науките.
Данните от спътниковия мониторинг показват, че мазутът продължава да изтича от танкера, който аварира в Черно море на входа на Керченския проток, и се разпространява към крайбрежието на Краснодар, съобщи той, цитиран от руската държавна агенция ТАСС.
„От секцията на кораба, която остава на мястото на аварията, [мазутът] продължава да изтича, каза Станичний. По думите му на сателитни изображения се вижда изтичане на още от превозвания на борда мазут.
Maritime.bg припомня, че тази сутрин над 400 души и 60 единици техника започнаха работа за ликвидиране на замърсяването по руския бряг на Черно море.
По-късно руските власти съобщиха, че в района вече има до 2700 души, които се борят със замърсяването.
„Аварията с двата танкера в Керченския проток, според различни доклади и двата – над петдесетгодишни, е сериозна и в момента изтичащият мазут застрашава местната екосистема“, предупреди Наталия Гозак, директор на „Грийнпийс“ – Украйна. „Този инцидент е ясен знак за доста по-голям проблем: руския сенчест флот. В него Русия използва остарели танкери, с които изнася суров петрол и така финансира войната в Украйна. Това трябва спешно да бъде добавено към списъка със санкции на ЕС“, каза още тя.
„Грийнпийс“ – Германия публикува доклад със списък от 192-та най-опасни танкера от руския сенчест флот. Те са стари, недостатъчно обезопасени и някои от тях вече са привличали вниманието с технически неизправности и опасно прехвърляне на суров петрол между отделни кораби. По-рано екологичната организация проучи възможните последици от потенциален инцидент с танкери от сенчестия флот край германските брегове, както и от потенциален петролен разлив. Природозащитниците разположиха буйове, снабдени с GPS предаватели, по маршрута на танкерите.
В неделя в Керченския проток, който свързва Черно и Азовско море, потънаха два танкера – „Волгонефт-212“ и „Волгонефт-239“. Според различни данни двата кораба са превозвали общо между 8 000 и 9 000 тона мазут.