XI Научно-практическа конференция с международно участие „Черно море 2012”

До 2016 година на всички кораби, построени преди 2009 година трябва да бъдат инсталирани системи за преработка на баластните води. Това каза Димитър Русев, председател на УС на Териториалната организация на Научно техническите съюзи – Варна /НТС/ по време на XI Научно-практическа конференция с международно участие „Черно море 2012”, предаде Фокус. 14 участници от девет държави си партнират в проекта „Екоиновативни технологии в кораборемонта и преоборудването на кораби” – България, Румъния, Латвия, Полша, Португалия, Великобритания, Германия, Италия, Испания, уточни Неделчо Вичев, координатор на проекта от българска страна. Проектът касае унифициране на дейности на държави от ЕС. Идеята е Румъния да създаде платформа за база данни, която да описва дейностите свързани с корабостроенето и кораборемонта. Тези данни ще служат за планирането и извършването на дейности по кораборемонт и корабостроене.

Проектът е свързан до голяма степен с екологията. Става въпрос за усвояване на технологии, които са екосъобразни и предпазващи околната среда. Проектът е тригодишен и е стартирал през миналата 2011година, засяга два вида проблеми, свързани с опазването на околната среда. Едните са процеси в кораборемонтните заводи като заваряване, боядисване, рязане, бластиране. Тази група проблеми изисква инвестиции с които да бъдат иновирани технологиите така, че да не вредят на околната среда. Другата група въпроси касаят експлоатацията на корабите. Това са емисиите на въглероден двуокис и по-специално баластните води. Тук има технически решения, които касаят производителите на двигатели. Стойността на проекта е 2 млн. 800 хил. евро.

XI Научно-практическа конференция с международно участие „Черно море 2012” се провежда във Фестивален и конгресен център-Варна от 4 – 6 октомври.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Китай прие нов патрулен кораб

Китай прие нов патрулен кораб, оборудван с най-съвременни технологии, съобщи държавното радио. „Хайсюн-09“ е в състояние да следи за сигурността на море и да участва в

„Всяко забавяне може да се окаже фатално“ – част от анализ за морското търсене и спасяване от 2015…

Снимка: Архив на Maritime.bg от началото на последното плаване на спасителния кораб ПЕРУН към турско корабно режище, вижте още снимки тук Българските власти многократно са

Създават цифров двойник на Варненския залив и каналите на Пристанище Варна

Новата система ще позволи Пристанище Варна да бъде отворено за кораби дори в условията на ограничена видимост от гъстите мъгли, характерни за есенно-зимния период, което ще

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент