Две години по-късно: „Въздушно окачване“ намалява разхода на гориво на ферибот с 5%

Японската Мицубиши Хеви Индъстрис (МХИ) съобщи, че успешно е инсталирана системата на компанията за „въздушна лубрикация”. За първи път Mitsubishi Air Lubrication System (MALS) е интегрирана на ферибот. Доказано е 5%-намаление на разхода на гориво, съобщават в прессъобщение от компанията. MALS е патентована система на Мицубиши, която намалява триенете между корпуса и водата, чрез стена от въздушни мехурчета изпускани по дължината и ширината на дъното. Експериментът за установяване ползваемостта на системата е извършен на ферибота FERRY NAMIOUE, който влезе в експлоатация на 27 септември т.г. Изпитанията са доказали, че системата може да се използва при по-високи скорости. Благодарение на MALS, Мицубиши следва своята глобална програма за намаляване влиянието над околната среда, чрез намаляване на разхода на гориво. В момента компанията доработва системата, за нейното интегриране в различни видове плавателни средства.

Използваният ферибот при тестването на системата е с дължина 145 метра и широчина от 24. Гази около 6 метра. FERRY NAMIOUE е построен от МХИ.
Изпитанията са показали намяляване на разхода с 5%, като това е постигнато с намаляване на мощността за пропулсия. Тестовете са извършвани при вълни с височина 2,5 – 3 метра, съобщават още от компанията.

Maritime.bg припомня, че подобна на тази система влезе в класацията на портала Топ 10 „Еко“ в корабоплаването, която бе публикувана през 2010-а година.

Тогава изключително иновативният проект бе стартиран в Морската академия в Анаполис (САЩ). Целта му бе да се намали триенето между корпуса и водата, чрез използване на въздушни мехури. Проектът достигна по-късно до краен етап, в който учените направиха извод, че подобна система би била трудно интегрирана на борда на кораб. Две години по-късно МХИ доказаха, че подобна на тази система може да се инсталира и да функционира нормално.

Основните пречки, пред които се изправи американската системата бяха свързани със създаването на плътен филм от мехури около корпуса на съда и предпазване на винтовете от тях.

След стартиране на проекта, десетки учени от цял свят се включиха в него. Най-активни в участието си бяха учените от японския Национален морски изследователски институт.

Ръководител на проекта от института е Yoshiaki Kodama, който през 2010г. предложи въздухът да се изпуска в носовата част на кораба, с което се цели намаляване влиянието им над винтовете.

Това е един от проектите, по който се „състезават“ най-много учени – кой ли ще създаде първия еко кораб с намалено съпротивление, чрез въздушни мехури, попита преди 2 години Мaritime.bg. Отговорът вече е ясен – японците от Мицубиши Хеви Индъстрис. 

Maritime.bg – Морски технологии

Последни новини

Последни новини

Кап. Александър Калчев, БМФ: Строим агресивно нови кораби, планираме влизане на нови пазари

К.д.п. Александър Калчев е роден на 11 юни 1975 г. във Варна. От най-ранна детска възраст започва активно да се занимава с ветроходен спорт, а по-късно завършва с отличие