Следствие въздействие от лошото време, ударите върху лапите на котвата, корпуса и бака се скъсва осигурителната проволка в долната част на талрепа. Тези данни бяха изнесени по време на извънреден брифинг в Параходство Български морски флот и във връзка с десетките коментари в медиите за моторен кораб VEZHEN от лица, за които се твърди, че са специалисти в областта на морското дело.
В допълнение настъпва приплъзване на няколко звена в следствие на отместване от фиксираното положение на гилотината, създаващ допълнителен луфт от приспуснатото положение от попоходно на котвата. Бива преодоляно и възпиращото въздействие на допълнително поставения заключващ бар през звено към веригата, който е бил V-деформиран и прекаран през котвения клюз, следи от което бяха показани на снимки от борда на VEZHEN, представени от изпълнителния директор на БМФ к.д.п. Александър Калчев.
Всичко това води до постепенно преодоляване на спиращия ефект и на лентовия спирач. Започва постепенно изтичане на веригата на лява котва през клюза в следствие на ускоряващата маса на котвата заедно с частта от изтеклата верига.
К.д.п. Калчев категорично за пореден път отхвърли твърденията за предполагаем умисъл от страна на членове на екипажа.
Вижте още във видеото.




