Новите руски „Мистрал“-и плават към Владивосток

Първите два френски хеликоптероносача „Мистрал“ трябва да бъдат предоставени на Русия през 2014 и 2015 година. „Мистрал“ не са просто носители на бойни въздушни машини, но и инструмент за решаване на локални конфликти, пише Гласът на Русия.

Те обединяват Военновъздушни сили (в руска комплектация това са 8 хеликоптера „Алигатор” К52К и 7 военно-транспортни К29), морски десант до 450 души и 13 съвременни танка или 70 бойни разузнавателни машини на пехотата.

За отбелязване е, че французите предават на руснаците технологията за строителство на кораби, в това число информационно-управляваща служба и бордово радио-електронно оборудване. Именно електронните устройства на „Мистрал“ ще дадат възможност за ефикасно управление на разположените там групи различни войски, ще позволят корабът да се интегрира в схемата за действие на многобройния флот.

С други думи – „Мистрал“ са способни да работят еднакво добре и самостоятелно, и като част от единна групировка в режим максимално синхронизиране на действията с други кораби. След предаването на Русия на двата първи „Мистрал“, останалите два ще бъдат построени по лиценз от руската страна на балтийски корабостроителници, което ще позволи да се получи пълен пакет ноу-хау по новите технологии.

За място на дислокация на идващите от Франция кораби е избран Владивосток.

Ето как военният експерт и бивш военен наблюдател на вестник „Фигаро” Филип Миго коментира това решение на руското командване:

Мисля, че основна задача на тези кораби, след тяхното идване във Владивосток, е да укрепят влиянието на Русия в Далечния Изток. Разбира се, това са военни кораби, но въоръжението им е слабо, защото тяхна задача е да затвърдят присъствието и суверенитета на Русия в този регион. Сигурен съм, че руските кораби „Мистрал“ няма да имат за задача да противодействат на Седми флот на САЩ. Но ще са нещо като сигнал за Япония относно позициите на Русия по Курилските острови, или демонстрация на своето знаме на Китай, току-що пуснал на вода първия си самолетоносач. Руснаците подчертават, че руските земи ще си останат руски.

Сега има много разговори за пренасяне на центъра на тежестта на световната икономика в Азия. Може ли да се смята, че изпращането от Москва на новите кораби в този регион е показател на промяната на руския геополитически курс с наблягане в полза на Тихоокеанската част на страната? Ето как отговаря Филип Миго:

От гледна точка на разума, последната среща на високо равнище на АТИС във Владивосток показа, че настоява за пренасяне на центъра на тежестта в Азиатско-тихоокеански регион. Но, да си кажа честно, лично аз смятам Русия за европейска страна и се надявам, че това ново центриране на руските интереси не означава загуба на интереса на Русия към Европа заради някои груби действия, предприети от Европейския съюз по отношение на Русия. Защото има и други възможности за взаимодействие на Европа и Русия. Надявам се, че Русия няма окончателно да се обърне с лице на Изток, което ще е доста тъжно, както за нас, така и за нея.

Maritime.bg – ВМС / Свят

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на