Японската ClassNK издаде принципно одобрение (AiP) за танкер-бункеровчик за амоняк, задвижван с този тип гориво. Проектът е съвместно разработен от Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line) и LMG Marin AS, член на Seatrium Group, съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на ClassNK.
Тъй като в корабоплаването се очаква използване на амонячно гориво по пътя на декарбонизацията, танкерите-бункеровчици, които доставят гориво на корабите и свързаното с тях оборудване, ще играят съществена роля във веригата на доставки. Този плавателен съд се разработва съвместно от NYK Line, която напредва в разработването на плавателни съдове, задвижвани с амонячно гориво, и Seatrium, най-голямата корабостроителница в Сингапур, с цел въвеждането му в Сингапур, едно от водещите пристанища за бункероване в света.
Танкерът разполага с двугоривни двигатели, работещи с амоняк от IHI Power Systems и бункеровъчна стрела от TB Global Technology, което позволява безопасни и надеждни операции по бункероване с амоняк.
ClassNK извърши преглед на концептуалния проект на кораба и потвърди, че той отговаря на предписаните изискванията.