През миналия месец корабособственици са поръчали за строителство нови 34 кораба, работещи с алтернативни горива, според данни от платформа на DNV. 33 от корабите са задвижвани с втечнен природен газ и са в сегмента на контейнеровозите, а един – новопоръчан кораб за генерални товари ще бъде задвижван с амоняк.
Тенденцията при контейнеровозите остава силна и подчертава продължаващия избор на LNG като алтернативно гориво при контейнерните превози.
Данните на DNV разкриват и паралелен ръст на поръчките за танкери-бункеровчици за LNG, които се очаква да придобият все по-голямо значение с увеличаването на броя на плавателните съдове в експлоатация през следващите няколко години. През февруари бяха направени осем нови поръчки за този тип бункеровчици, с което се отчита ръст от 50%.
Прогнозите са, че световният пазар на втечнен природен газ като корабно гориво ще нарасне от 1,2 млрд. долара през 2023 г. до 3,8 млрд. долара през 2030 г., което се дължи на нарастващия брой кораби, задвижвани с втечнен природен газ.
Целта на Международната морска организация за намаляване на емисиите от корабоплаването с поне 50% до 2050 г. в сравнение с нивата от 2008 г. продължава да тласка индустрията към алтернативни горива като LNG и амоняк.