Правителството на Канада възложи договор на стойност 3,25 млрд. долара на Chantier Davie Canada Inc. (CDCI) за строителство на един от двата нови полярни ледоразбивача за Канадската брегова охрана (CCG) в рамките на Националната стратегия за корабостроене (NSS), обяви Жан-Ив Дюкло, министър на обществените услуги и обществените поръчки. Корабът ще бъде построен в Квебек, използвайки опита на корабостроителницата в Хелзинки, Финландия, която CDCI придоби през 2023 г., за да ускори производството и да намали разходите, като се планира доставката на плавателния съд да се осъществи до 2030 г.
Канада строи два нови ледоразбивача, за да засили присъствието си в Арктика. Стрпемоят в CDCI нов ледоразбивач ще бъде с дължина 139 метра и ще е способен да изпълнява целогодишни операции в Арктика.
Вторият полярен ледоразбивач ще се строи в корабостроителницата на Seaspan във Ванкувър, като договорът на стойност 3,15 млрд. долара е сключен на 7 март 2025 г. Строителството в Seaspan е планирано да започне през април 2025 г., след завършването на прототипен блок през февруари 2024 г., като доставката се очаква до 2032 г. Този кораб ще бъде с дължина 158 метра и широчина 28 метра, с водоизместване 26 036 тона, със сертификат IACS Polar Class 2, над 40 MW мощност, хеликоптерна площадка и други. Веригата за доставки на Seaspan включва над 800 канадски компании.
Канадската брегова охрана е федерална агенция, която управлява втория по големина флот от ледоразбивачи в света с 18 кораба, като се фокусира върху морската безопасност, опазването на околната среда и суверенитета на Арктика.