Подробна оценка на настоящите и очакваните предизвикателства в областта на киберсигурността в морската индустрия дава нов доклад, изготвен от Thetius по поръчка на CyberOwl (компания на DNV) и HFW. В него са събрани мненията на повече от 150 заинтересовани страни, включително корабособственици, чартьори, производители оборудване, моряци, застрахователи, корабостроителници и експерти по киберсигурност.
В доклада се оценява способността на отрасъла да реагира на променящите се регулаторни изисквания и технологичния напредък, като се подчертава критичната необходимост от интегрирани практики за киберсигурност през целия жизнен цикъл на кораба – от първоначалното проектиране до текущата поддръжка.
7% от заинтересованите страни са платили откуп на хакери и киберпрестъпници през последните 12 месеца, според доклада, което показва намаление спрямо предходната 2023-а година.
Разходите за изплащане на откупи също намаляват през последните 12 месеца. Средната платена цена сега е по-малко от 100 хил. долара, докато през 2023 г. тя е била 3,2 млн. долара, когато хакерски и групи на киберпрестъпници са прониквали в системи.
17% от корабостроителниците смятат, че разполагат с достатъчен вътрешен експертен опит в областта на киберсигурността, за да проектират и построят киберсигурен плавателен съд, се посочва още в доклада.
32% от корабособствениците включват киберсигурността при ново строителство. Много по-малки компании възлагат отговорности за киберсигурността на персонал, който може да няма познания за нея, според изводите от доклада.
В светлината на нарастващите кибер заплахи, пред които е изправена морската индустрия, анализът „Дилемата на жизнения цикъл“ е ресурс за навигация в тези предизвикателства, като стимулира критични дискусии и действия, необходими за подобряване на протоколите за киберсигурност и защита на глобалните морски операции.
Вижте пълното съдържание на документа:
Thetius-CyberOwl-HFW-The-Lifecycle-Dilemma