Държавата търси концесионер за част от Пристанище Русе

Правителството одобри началото на процедура за концесия на част от пристанище Русе за максимален срок от 35 години. На днешното си заседание кабинетът е гласувал стартирането на открита процедура за избор на оператор за терминал Русе-Център, по която най-важният критерий ще е фиксираната сума на концесионното възнаграждение – тя ще има 50 на сто тежест. Променливата част на възнаграждението ще важи с тежест 25 на сто, предложеният срок с 20, а бизнес предложение – 5 на сто.

От правителството не са обяснили какво точно се включва в „бизнес предложение“, а от Министерството на транспорта все още не са публикували документацията за концесията. Обичайно в това предложение се обединяват социалната програма, производството, оперативната дейност и поддържане и план за организация. Бъдещият оператор на терминала ще трябва да осигури инвестиции от поне 766 хил. лв. (без ДДС) за първите шест години, а общо за целия срок на наемането те трябва да са минимум 1 648 500 лв.

От държавата очакват след избора на концесионер да се привлекат инвестиции, да се подобрят условията за пътниците, освен това би трябвало в бюджета да постъпят пари от възнаграждението и от корпоративните данъци, да се отворят нови работни места, както и да се развие транспортът и туризмът в региона на Русе, посочват от Министерския съвет.

Пристанището Русе-Център е сред няколкото, на които държавата търси концесионер. В края на август правителството одобри процедурата за отдаване на терминалите в Лом и Несебър, също с максимален срок от 35 години. За Лом вече имаше неуспешни опити да се намери концесионер, като в сегашните критерии е заложено задължение той да инвестира над 22 млн. лв., тъй като дунавското пристанище има сериозна нужда от ремонт и модернизиране. За Несебър изискваните вложения са по-малко от 3 млн. лв., освен това там ремонт може да не се прави в близко време, тъй като държавата наскори плати за модернизация на порта.

Процедурата за порт Русе-Запад беше открита през юли, а срокът за отваряне на офертите изтече на 20 септември. Все още няма информация за избран концесионер. / Капитал

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Роберт Радославов: „Рубишипс“ е сред най-успешни параходства в Европа

Роберт Радославов е роден в Русе преди 56 години.  Завършил е Техникума по речно корабостроене и корабоплаване TРКК Русе, ВНВМУ "Н.Вапцаров" Варна , СА "Д.Ценов" Свищов.   Има

Поне четирима искат поста генерален директор на Пристанищна инфраструктура

Четирима бивши генерални директори на ДП "Пристанищна инфраструктура" участват в обявения конкурс за същата позиция. Това съобщават източници на Maritime.bg в Министерството

За пореден път и без никакви доказателства: Израел хвърля обвинения срещу Иран за атака срещу кораб (обзор)

Реален и ефективен отговор срещу иранския терор. Това са обсъдили в телефонен разговор външният министър на Израел и държавния секретар на САЩ по повод инцидента, при който