Двойно са намалели атаките на сомалийските пирати

Центърът на Международното морско бюро (ММБ), който наблюдава морското пиратство съобщава преди предстоящата морска конференция Сийтрейд, че е отчетено намаляване с 54% на пиратските атаки, край бреговете на Сомалия. Това е довело до намаляване на разходите за корабособствениците свързани със застрахователни услуги. Намалялата пиратска аткивност е довела до разширяване на полемиката свързана с използването на въоръжена охрана на борда на корабите.

По данни на ММБ от началото на годината досега са били извършени общо 225 пиратски нападения над частни съдове и търговски кораби. Край бреговете на Сомалия атаките са били 70, а похитените кораби са 11. Заложници на тях са 188 моряци. Отчита се сериозен спад и според анализи на Военноморските сили на САЩ.

Положените усилия за противодействие на пиратите в Аденския залив са дали резултат, но опасността не е отминала. Тези действия са отключили промяна на географския фокус на пиратите, като вече се отчита увеличаване на атаките в Гвинейския залив, Нигерия, Того, дори и до индонезийски води.

Въпреки добрите резултати, които осигурява използването на въоръжена охрана тази индустриална ниша все още е «сива», смята Крис Хеймън от Сийтрейд. По думите му все още има заплаха по най-натоварените за корабоплаването зони. Компаниите годишно разходват над 12 млрд. щ. долара за осигуряване на безопасността на екипажите.

В момента над 30 кораба патрулират в опасните зони и наблюдават над 1 млн. кв. мили. Страните се принудиха да осигурят три антипиратски мисии, в които участват сили на ВМС на Великобритания, страни членки на ЕС, ВМФ на САЩ, Русия, Индия, Китай и НАТО.

Изключително важна се оказва необходимостта за допълнително обучение на капитаните при критични ситуации. Използването на евазивни техники, употребата на различни нелетални средства за защита и др.

Австралийският институт Lowy също определя работата на компаниите осигуряващи въоръжена охрана като несигурна, тъй като според експертите на института тези компании не са легитимни. Решението е да бъдат подготвени изисквания и тази ниша да бъде регулирана, което е работа на правителствата, с подкрепата на индустрията.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Министър Алексиев прие от името на България председателството на ТРАСЕКА

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев прие от името на България, председателството на Междуправителствената комисия ТРАСЕКА за

Затвор грози бившия президент на Аржентина за шпионажа срещу роднините на екипажа на подводница ARA San Juan

Бившият президент на Аржентина Маурисио Макри обяви, че няма да прави заявления и към момента няма да се яви пред съда по повод обвиненията за предполагаем шпионаж, разпореден

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент