Нови LNG-газовози на обща стойност над 71 млрд. щ. долара са поръчани в корабостроителниците на Южна Корея. Те представляват около 52% от общата стойност на южнокорейския корабостроителен портфейл за нови плавателни съдове. Този сектор има и най-голям обем поръчки с 276 поръчани кораба.
Контейнерите се нареждат на второ място с пазарна стойност от 35,6 млрд. щатски долара, което се равнява на дял от около 26% при 184 поръчани кораба.
Поръчаните за строителство танкери за превоз на LPG газ се нареждат на трето място със стойност от 14,9 млрд. щатски долара и 129 кораба, плътно следвани от поръчките за танкери, които са на стойност 14,7 млрд. щатски долара. Броят на танкерите надминава както новопоръчаните кораби за превоз на втечнения газ, така и контейнерите със 185 плавателни съда, планирани за построяване.
Автомобиловозите се нареждат на пето място със стойност 929 млн. щатски долара и общо осем поръчани съда.
Най-големи инвестиции в строителството на нови кораби в Южна Корея прави френската CMA CGM. Общата стойност на поръчаните плавателни съдове надхвърля 8,09 млрд. щ. долара.
Втора се нарежда японската NYK с поръчки за строителство на 26 големи LNG-танкера и 8 танкера за превоз на амоняк, които имат обща стойност в размер на 7,21 млрд. щ. долара.
“Qatar Gas Transport” е компанията, която има третото по големина портфолио на обща стойност 6,9 млрд. щ. долара с поръчани 29 плавателни съда за превоз на LNG. Следва я “Qatar Energy” с поръчки на 25 газовоза на обща стойност 6,52 млрд. щ. долара.
37% от всички нови кораби, които ще бъдат построени в Южнокорейските корабостроителници, са с двугоривни двигатели.