Десетилетия усилия ще са нужни на САЩ за оспорване на китайското морско господство, според Джийн Серока, изпълнителен директор на Пристанище Лос Анджелис. „Това е огромно начинание за промяна на баланса в света с една политика“, каза той в интервю за телевизия Bloomberg. “За да се промени корабостроенето, което засяга целия свят, ще отнеме време. Повече от десетилетие, може би десетилетия”, коментира още Серока.
Вашингтон е изготвил план за съживяване на американското корабостроене чрез такси от най-малко 1 милион долара, които ще се заплащат, когато менажиран или построен от Китай кораб влезе в американско пристанище, заедно с мандати за американски кораби да транспортират товари за страната. Препоръките предизвикаха тревога в цялата морска верига за доставки за това как биха могли да спрат търговските потоци, като същевременно подхранват инфлацията.
Отделно Серока каза, че нивата на запасите в терминалите на Лос Анджелис са се повишили, тъй като вносителите се втурнаха да доставят стоки в САЩ преди огромното въвеждане на мита от Тръмп, което може да засегне металите, селското стопанство и автомобилите.