Министерството на транспорта и съобщенията обяви обществена поръчка за изпълнение на драгаж за подобряване на условията за корабоплаване по фарватера на река Дунав от км 610 до км 374,100. Тя има прогнозна стойност до над 24,3 млн. лева, установи справка на Maritime.bg.
Ще се извършва текущо драгиране в определени от Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ зони за драгиране в най-критични участъци за възстановяване на проектни дълбочини по фарватера.
Ще бъдат следвани и препоръките на Дунавската комисия в българския участък за поддържане на река Дунав от ркм 610 (гр. Сомовит) до ркм 374.100 (гр. Силистра), включително транспортирането и разтоварването на драгираната маса в предварително определено от ИАППД депо обратно в р. Дунав.
В документацията е посочено, че ИАППД разполага със специализирано, несамоходно драгажно съоръжение за драгиране на критичните участъци по река Дунав, снабдено с пулпопровод 1000 м с възможности за удължаване. Разполага и с маневрен кораб, несамоходен шалан и драгажен понтон. Наличната техника може да се използва за разширяване на корабоплавателният път или за частично удълбочаване, както и за драгиране при наличие на алтернативаен фарватер.
При нужда от драгаж по цялата ширина на пътя и при липса на алтернативен път е необходимо принудително спиране на корабоплаването до приключване на драгажните работи. Във връзка с горното е необходимо да може да се спира драгирането за освобождаване на фарватера за безпрепятствено преминаване на корабите.
Обемът на драгиране е прогнозен и общото количество драгаж е в размер на 900 000 m³ земна маса в плътно състояние за периода на бъдещия договор.