Благодарение на подкрепяни от правителството инициативи, които предлагат финансова подкрепа за улесняване на екологичния преход, Норвегия изпреварва останалия свят по отношение на устойчивостта в корабоплаването.
От корабите, поръчани в момента от норвежки компании, 46% се строят с двигатели, работещи с два вида гориво.
В останалата част на света, корабособствениците са поръчали едва 27% от всички кораби с подобен тип двигатели.
Забележителна е тенденцията при поръчките на нови кораби от норвежките корабособственици.
Например 100% от поръчаните автомобиловози, общо 39 кораба, са с двойно гориво. Вторият по големина процент е в сектора на газовозите, където са договорени седем кораба, което се равнява на около 64% от поръчките, в сравнение с 48% в световен мащаб.
На трето място е секторът на OCV, в който 59% от поръчаните кораби ще бъдат с двойно гориво, в сравнение с 18% за останалия свят.
Последните данни подчертават позицията на Норвегия като лидер в областта на устойчивите морски иновации.
Норвежките компании поставят висока летвата в областта на екологичното корабоплаване. Диверсифицираният флот на страната, начело по стойност с танкери и MODU за офшорната индустрия, демонстрира сила във всички сектори, докато големи играчи като Knutsen OAS и Borr Drilling продължават да стимулират значителни инвестиции и разширяване на флота.
Далновидната стратегия на Норвегия, подкрепена от проактивни правителствени политики, затвърждава позицията й начело на морския преход.