Система за допълващо задвижване от вятъра бе изпитана за първи път на борда на кораб за превоз на ядрено гориво, съобщиха пред Maritime.bg от базираната във Великобритания Smart Green Shipping (SGS). Компанията публикува резултатите от последните морски изпитания на авангардната система, проведени в края на миналата година на борда на PACIFIC GREBE (IMO: 9464883).
Ключовото предимство на системата FastRig, разработена от SGS, е нейната лекота и опростения процес за монтиране и демонтиране на борда, които се случват на кей в пристанище.
„Последните ни морски изпитания показаха способността на FastRig да се справи с ключови проблеми на пазара, като например времето за монтаж и демонтаж, въздействието върху структурата на кораба и безопасността на работа – особено видимостта, както и допълнителното потребление на енергия за захранване”, казва изпълнителният директор на SGS Даян Гилпин.
По думите й морските изпитания на системата са предоставили ясни доказателства, че лекият и удобен за прибиране дизайн на FastRig намалява необходимостта от обширно укрепване на палубата и премахва зависимостта от активни ротори, като при други системи за допълващо задвижване, използващи ефекта на Флетнър.
Според компанията подобни системи са способни да осигурят “40% икономия на гориво годишно”.