Пристанището в Талин купи ледоразбивач за 50 млн. евро

Пристанището в Талин подписа договор за 50 млн. евро с финландската компания Arctia за закупуването на ледоразбивача MSV BOTNICA, съобщиха от пресслужбата на порта.

Според информацията, портът ще финансира сделката с краткосрочен заем от търговска банка. В по-дълъг период пристанището възнамерява да рефинансира сделката с друг кредит от Nordic Investment Bank, като ръководството си е поставило срок за изплащане на задължението от 10 години.

От компанията-собственик на кораба заявиха в паралелно прессъобщение, че сделката е ползотворна за двете страни, както и за корабоплаването в района. От Arctia заявяват, че корабът е поставял рекорди в много тежки зими. „Корабът има изключително добра репутация във Финския залив”, гласи съобщението. Фирмата твърди, че сделката е част от нейната политика за намиране на най-добри решения за всеки един съд от флота й в дългосрочна перспектива.

Пристанището в Талин ще осигурява корабоплаването с новозакупения кораб. Портът е сключил 10-годишен договор с естонската морска администрация за изпълнението на това задължение.

Според естонското законодателство, местната морска администрация отговаря за този тип дейности. С контракта пристанището се превръща в подизпълнител, който е длъжен да осигури ледоразбивач и комплектова екипаж за него.

Очаква се MSV BOTNICA да пристигне в Естония през втората половина на месец декември.

Корабът трябва да е напълно готов за осигуряване на корабоплаването при ледови условия, по силата на договора с морска администрация, от 2 януари 2013 година. Сезонът ще продължи до 20 април 2013 година.

Справка на Maritime.bg сочи, че към момента в Естония има само един действащ ледоразбивач – TARMO. Съдът вече е почти 50-годишен. Очаква се в близките години, а и по-рано, той да бъде изведен от експлоатация.

Въпреки, че това не е основния бизнес на пристанището в Талин, решението за откриването на новото направление е направено, както в интерес на компанията, така и в интерес на останалите портове като Мууга, Кунда и Силамае, включително останалите портове в Талинския залив, залив Копли и залив Палдиски.

MSV BOTNICA е многоцелеви ледоразбивач. Корабът е построен през 1998г. във Финландия. Има ледови клас ICE-10, дължина 97,3 м и широчина 24,3. Максималната скорост на ледоразбивача е 16,5kn в открити води и 7,5-8kn в ледени полета с дебелина на леда до 80см. Максималната допустима дебелина на леда, при която MSV BOTNICA може да оперира е 1,2 м.

Maritime.bg – Пристанища

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на