В “Булярд корабостроителна индустрия” ЕАД се проведе тържествена церемония по предаване и именуване на 55 427-тонен кораб.
Кръстница на кораба е главният счетоводител на ИХБ ШИПИНГ Росица Владимирова, която даде името на кораба – DIAMOND SKY.
Бълкерът е трети поред, който се строи в корабостроителницата от серията FUTURE 56, под надзора на NKK. Лицензът за строителството на серията е закупен от японската компания IHI MARINE UNITED Inc.
При реализацията са използвани нови технологии, както в проектирането, така и в производството. Основната част от оборудването на борда на DIAMOND SKY е доставена от MITSUBISHI CORPORATION.
Корабите от серията са изключително функционални, характеризират се с лесна поддръжка и обслужване.
Димитър Желев от ИХБ, който е собственик на Булярд, коментира пред Maritime.bg, че се очаква в близките дни DIAMOND SKY да отплава по първо направление. Той коментира, че общата инвестиция в кораба е 24 млн. евро. По думите му “Булярд корабостроителна индустрия” ЕАД устоява на кризата, благодарение на кораборемонтните дейности, които извършва завода.
“Имаме преговори за няколко конверсии, но никакви договори за строителство”, заяви пред Maritime.bg Желев. В отговор на въпрос дали ще бъдат правени съкращения в корабостроителницата, Желев заяви, че най-вероятно това ще стане.
“Ще има, но съвсем малко, около 10%”, каза той. “В държави, където има бюджет, като Румъния, се строят военни кораби. Ако правителството има бюджет с удоволствие ще построим някой корвет”, добави още той.
Пред Maritime.bg изпълнителният директор на “Булярд корабостроителна индустрия” ЕАД, инж. Боян Бойков коментира, че се търсят нови ниши. В близките седмици, например, ще бъдат инсталирани, край Шабла, построени в Булярд фундаментни конструкции за ветрогенератори.
“Борим се. Пазарът е много стегнат. Това е факт, защото в Китай най-вече имаше един балон, който по една или друга причина вече се спука. Там вече корабостроителници затварят”, коментира Бойков.
В отговор на въпрос на Maritime.bg Бойков заяви, че за свиване на разходите в корабостроителницата са закупени ниско-енергийни консуматори. Работи се и по подобряване на вътрешната организация, обясни той.
Изпълнителният директор на Булярд съобщи, че вече е приключило и преоборудването на кораб “Ентърпрайс”, който по силата на договор с ЕМСА бе назначен в района на Черно море за борба с нефтени разливи.
През миналата година кораб от серията на DIAMOND SKY беше предаден на турската компания Diler Shipping. Корабите от серията Future-56 се строят за първи път в България и никога до този момент в ЕС. Вторият построен кораб от същата серия бе предаден няколко месеца по-късно на Индустриален холдинг България.
DIAMOND SKY Класификационна организация: Клас: Район на плаване: Дължина (максимална): Ширина: Височина на борда: Газене: Дедуейт: Тип на двигателя: Силова уредба: Специфичен разход на гориво: Мощност на гл. двигател: Палубни товарни кранове: Екипаж: |
. Nippon Kaiji Kyokai NK NS Неограничен 190,00 m 32,26 m 18,10 m 11,2 m 55 304 DWT 1 – DU – Wartsila – 6 RT – flex 50 Дизелна с гребен винт с нерегулируема крачка 167,1 g/kWh + 3% 8890 kW при 116,0rpm 4 x 30t 25 човека |
Maritime.bg – България