Само няколко седмици преди влизането в сила на Конвенцията от Хонконг (HKC) за безопасно и екологично рециклиране на кораби на 26 юни, загина пореден работник в корабно режище в Аланг. Това съобщиха пред Maritime.bg от неправителствената организация SBP.
20-годишният е загинал, докато от експлоатация се извежда кораб REM (IMO 9157739). Според SBP той е работил без предпазни средства и на позиция, която обикновено не изисва специално обучение, нископлатена е и не е защитена.
LNG-танкерът REM преди плаваше под южнокорейски флаг като SK SUPREME, а преди извеждането на плаж в Аланг е пререгистриран под флага на Сейнт Китс и Невис. Това умишлено сменяне на флага е типичен пример за заобикаляне на регулаторните изисквания, което позволява на собственика на кораба – южнокорейската SK Shipping Co. Ltd – да заобиколи международните норми за безопасност и опазване на околната среда и да получи най-висока печалба от актива в края на жизнения му цикъл.
Въпреки засиления контрол, опасните и неправомерни практики остават норма в Аланг, където корабите се режат на приливно-отливни плажове.
И докато HKC се стреми да регулира индустрията, слабите й разпоредби заплашват да легитимират именно тези условия, предупреждават от неправителствената организация.
През последните пет години най-малко 10 работници са загубили живота си, извеждайки от експлоатация остарели кораби от световния флот в Аланг при условия, които никога не биха били позволени в големите страни-корабособственици, включително Южна Корея. С 90% от излизащия от експлоатация световен флот на три плажа в Южна Азия, секторът на корабните режища се характеризира със системно пренебрегване, непрозрачни структури на собственост и надпревара за понижаване на стандартите за опазване на околната среда и трудовата защита.