Незабавно възстановяване на проекта за ново пристанище във Варна искат от БСП

Година след местните избори Варна се намира в невиждана безизходица, заявява председателят на БСП – Варна, Борислав Гуцанов, цитиран от в-к „Народно дело“.  По думите му управляващите демонстрират немощ и импотентност.

Лидерът на левицата във Варна припомни, че със завземането на властта управляващите са стопирали всички проекти, които са готвени за реализация – отказът от сигурните средства за изграждането на новото пристанище, например.

БСП ще направи опит за съживяването на икономиката на Варна, като за целта ръководният екип на партията в града е набелязал вече няколко опорни точки, по които да работи активно в месеците до изборите. Като желон на програмата е поставено разкриването на нови работни места в града и предприемането на инициативи, които ще дадат резултат в тази насока. Според лидера на левицата във Варна това задължително преминава през незабавно възстановяване на работата по проекта за нов контейнерен терминал и освобождаването на сегашната територия на морска гара от пристанищните дейности. Този проект е свързан с вливането на поне 160 млн. евро в икономиката на града, както и с разкриването на хиляди работни места, припомни Гуцанов. Той многократно надхвърля пределите на града ни, добави лидерът на БСП – Варна, и го определи като изключително добър начин Варна да се приплъзне покрай кризата. Жизнено важно за града е да има държавна политика за подпомагане на корабостроенето и кораборемонта. Гуцанов припомни, че в края на мандата на тройната коалиция бяха предприети стъпки за създаването на специализиран гаранционен фонд, работата по който обаче не беше продължена от ГЕРБ.

Не на последно място председателят на БСП – Варна, посочи, че ще се търсят законодателни инициативи, за да могат част от крайбрежните територии и в частност пристанищата да станат и общинска собственост. Крайбрежните общини имат нужда от свежи парични потоци, за да не друсат непрекъснато жителите си като брашнени чували за още данъци, аргументира се той. Като такъв източник успешно може да се намери в лицето на местното пристанище и получаване на част от средствата от дейността му. “Това е децентрализация. Не е да преместиш една агенция от София в Пловдив, Русе или Варна. Децентрализация е тогава, когато имаш децентрализация на парите и управлението”, заключи Гуцанов.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на