Държавите-членки в ЕС ще отпускат средства за преминаване на по-чисти корабни горива


Съветът на Европейския съюз обяви изменението на директивата, касаеща съдържанието на сяра в корабните горива. Новата директива има за цел да намали вредните емисии от корабоплаването, които увеличават замърсяването на въздуха, поради високото си съдържание на сяра, както и да защити човешкото здраве и околната среда, предаде NewEurope.

Съдържанието на сяра в корабните горива ще бъде намалено до 1% до края на 2014 година и до 0,10% от 1 януари 2015 година. Освен това, стандартът за серни граници на Международната морска организация (ММО) от 0,50% извън Зоните с контрол на серните емисии (ЗКСЕ), ще стане задължителен във водите на ЕС от 2020 година, но той също така ще се прилага и за пътнически кораби, които оперират извън ЗКСЕ.

В държавите-членки се забранява използването на корабни горива със съдържание на сяра, по-високо от 3,5% от общата горивна маса.

За да успее в пълното прилагане на новата директива, Комисията е решила да подпомага развитието на алтернативни технологии, които имат за цел да намалят вредните емисии на корабите. Освен това, тъй като разходите, свързани с изискванията за намаляване на емисиите може да са високи, държавите-членки могат да предоставят финансова помощ на корабособствениците, за да се избегнат евентуални негативни последици върху конкурентоспособността на морската индустрия. Ще се прилагат санкции за тези, които не се съобразят с директивата.

Комисията ще направи преглед на директивата през декември 2013 година и ще реши дали са необходими допълнителни мерки, за да се постигне намаляване на замърсяването на въздуха. Държавите-членки разполагат с 18 месеца, за да приемат и да гарантират прилагането на новите правила.

Още по темата:
Ограничения на ЕС за сярата в корабните горива спасяват 50 хил. души годишно

Емисиите от корабоплаването намаляха с 66% заради регулациите в ЕС

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Търсят помощ от петима министри за пътя до пристанищен терминал Варна – Запад

Пореден опит прави кметът на Девня Свилен Шитов за решаване на проблема с пътя до най-големия български пристанищен терминал Варна - Запад. За 13-и път градоначалникът търси

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент