„Абсолютно пиян” е бил капитанът на кораба пронизал ферибот в Белфаст

Разследване във Великобритания установи причината за инцидента в северна Ирландия, от 7 март т.г., при който товарният кораб UNION MOON удари ферибота STENA FERONIA.

Официалното заключение на следователите е, че вина за случилото се носи капитанът на UNION MOON, потвърждавайки първоначалното съдебно постановление срещу кап. Мирослав Позняк (Полша). Той е бил „в абсолютно нетрезво състояние”, заключават експертите.

При инцидента по-тежки последици имаше за товарния кораб (1,543GT), чиято носова част бе разрушена следствие колизията. Фериботът (21,856GT) получи огромна пробойна над водолинията. На борда му по време на инцидента е имало 51 пасажери, в очакване за преход от Ливърпул към Белфаст.

Капитанът на UNION MOON рязко е променил курса на кораба, което е довело до колизията, съобщават още разследващите. Няколко фактори са влияели на способността на капитана да взема решения. Първият, с най-голяма правна тежест, е употребата на алкохол. Останалите причини за сблъсъка според разследването са липсата на никакво внимание, наблюдение на трафика в канала, опит за предотвратяване на сближаването, липса на стандартна VHF комуникация.

Под ударите на закона попадат, макар с по-малка тежест, и офицерите били на вахта на борда на ферибота. Те не са предприели „абсолютно никакви действия за предотвратяване на сблъсъка”, посочват разследващите.

Капитанът на UNION MOON е с влязла в сила ефективна присъда за 1 година затвор.

Видео заснето минути след сблъсъка показва какво виждат спасителите от спасителните служби във Великобритания:

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на

Емил Милев: Новото пристанище „Карантината“ е много полезно за дребния и среден риболов

За големите рибарски кораби вариантът е да бъде разширено рибарско пристанище „Варна“ със средства от новия програмен период, заяви пред Maritime.bg Емил Милев, председател на