MARCO POLO ще бъде на върха едва 12 месеца. През този период се очаква влизането в експлоатация на първи кораб от новия клас на Maersk “Triple-E”, с капацитет 18,000 TEU.
Със своята дължина от почти 400 метра и капацитет от 16,020 TEU контейнеровозът MARCO POLO стана най-големият съд от този тип в света. Гигантът е с 27-членен екипаж, включително двама стажанти.
Капитан на MARCO POLO е 44-годишният Велибор Крпан от Хърватия. Ето какво казва той пред официалния блог на кораба в интернет:
”Започнах работата си на море на 22-годишна възраст. Тогава бях кадет на корабите на Croatia Lines, базирана в Риека (б.р. капитанът е родом от морския град). През 1999г. работих за корабособственик от Германия, а през 2002 година се присъедих към CMA CGM Group. Беше ми поверен контейнеровозът CMA CGM ORAN с капацитет 350TEU. Тогава никога не съм предполагал, че ще стана капитан на най-големия контейнеровоз в света!
Наистина няма голяма разлика между MARCO POLO и предишния кораб, който командвах – CMA CGM CORTE REAL (13,800TEU), въпреки допълнителните 31 метра дължина. По-дълъг и по-широк от всички други кораби във флота MARCO POLO изисква много по-голямо внимание при влизане и излизане от пристанищата. Фундаментално корабът не е по-различен, но ще трябва бързо да се адаптирам към новите технологии на борда”.
”За мен е огромна чест да работя на борда на най-големия контейнеровоз в света. Всички машини на корабите на CMA CGM са на изключително високо ниво. Електронно контролирани за да се оптимизира разхода. А той е намален с около 3%. Преди да започна работа на кораба трябваше да премина курсове на новите двигатели на Wartsila”, казва главният механик на MARCO POLO, Анте Перелж. Той е 44-годишен и също като капитана – от Хърватия. Екипът, който поддържа 110 хил. hp двигател е съставен от 10 души – 5 офицери и 4 мотористи и 1 стажант.
Още за: Marco Polo – най-големият контейнеровоз в света
Maritime.bg – Любопитно