Хърватски екип управлява най-големия контейнеровоз в света

MARCO POLO ще бъде на върха едва 12 месеца. През този период се очаква влизането в експлоатация на първи кораб от новия клас на Maersk “Triple-E”, с капацитет 18,000 TEU.

Със своята дължина от почти 400 метра и капацитет от 16,020 TEU контейнеровозът MARCO POLO стана най-големият съд от този тип в света. Гигантът е с 27-членен екипаж, включително двама стажанти.

Капитан на MARCO POLO е 44-годишният Велибор Крпан от Хърватия. Ето какво казва той пред официалния блог на кораба в интернет:

”Започнах работата си на море на 22-годишна възраст. Тогава бях кадет на корабите на Croatia Lines, базирана в Риека (б.р. капитанът е родом от морския град). През 1999г. работих за корабособственик от Германия, а през 2002 година се присъедих към CMA CGM Group. Беше ми поверен контейнеровозът CMA CGM ORAN с капацитет 350TEU. Тогава никога не съм предполагал, че ще стана капитан на най-големия контейнеровоз в света!

Наистина няма голяма разлика между MARCO POLO и предишния кораб, който командвах – CMA CGM CORTE REAL (13,800TEU), въпреки допълнителните 31 метра дължина. По-дълъг и по-широк от всички други кораби във флота MARCO POLO изисква много по-голямо внимание при влизане и излизане от пристанищата. Фундаментално корабът не е по-различен, но ще трябва бързо да се адаптирам към новите технологии на борда”.

”За мен е огромна чест да работя на борда на най-големия контейнеровоз в света. Всички машини на корабите на CMA CGM са на изключително високо ниво. Електронно контролирани за да се оптимизира разхода. А той е намален с около 3%. Преди да започна работа на кораба трябваше да премина курсове на новите двигатели на Wartsila”, казва главният механик на MARCO POLO, Анте Перелж. Той е 44-годишен и също като капитана – от Хърватия. Екипът, който поддържа 110 хил. hp двигател е съставен от 10 души – 5 офицери и 4 мотористи и 1 стажант.

Още за:  Marco Polo – най-големият контейнеровоз в света 


Maritime.bg – Любопитно

Последни новини

Последни новини

Адвокат Владимиров за Vera Su: Неразбория от действия и бездействия на Морска администрация

Световна практика е да се реагира до 72 часа, а не след седмица. Това заяви в предаването "Денят" по ТВ1 адвокат Владимир Владимиров от най-реномираното българско адвокатско

Операцията с Vera Su: Заседнала баржа, навити въжете на винта на влекач, изсипан товар в морето

Заседнала е несамоходната баржа, на която снощи започна прехвърляне на част от товара на VERA SU. Съдът е бил изтеглен, след като в морето е изхвърлен част от вече

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент