Maersk измества фокуса на своя бизнес от шипинга

Датският гигант AP Moller-Maersk ще измести фокуса на своята дейност, от шипинга, избирайки вместо него да се концентрира върху своята работа и проекти свързани със сондажни платформи, пристанищни операции и петрол.Това съобщи пред „Файненшъл таймс“ главният изпълнителен директор на компанията, Нилс Андерсен.

По думите му AP Moller-Maersk ще ограничи инвестициите в Maersk Line. Дъщерното дружество на корпорацията е най-голям в света оператор на контейнеровози, с общ пазарен дял от 16%.

”Ние ще се позиционираме далече от корабната страна на нещата към по-доходоносните и по-стабилни предприятия”, съобщава Андерсен. „Когато предприемем тази промяна, вероятно повече от 50% от нашите капитали ще бъдат обвързани с тези три вида бизнес. Maersk Line ще представлява около 25-30% от нашия капитал. Ще имаме четири предприятия от почти еднакъв размер”, коментира още той.

Графиката в цял размер

През 2011 година Maersk Line отчете загуби в размер на 540 млн. щ. долара, докато Maersk Oil излезе на печалба с около 2,1 млрд. щ. долара, операциите от сондажната дивизия на компанията Maersk Drilling и APM Terminals генерираха съответно 500 и 650 млн. щ. долара.

През тази година контейнерния бизнес ще отбележи „скромни” печалби, смятат анализатори, но недобрите перспективи ще се запазят поне през следващите три години.

Слабата глобална икономика доведе множество компании, както и Mersk Line да приема товари дори и при непокриване на оперативните разходи. Доставените нови кораби, поръчани предимно през 2008г., създава свръхкапацитет на пазара.

”Тази година не очакваме превозвачите да имат печалби, същото предвиждаме и за следващата година”, смята Нил Декер, от изследователската компания Drewry.

До 2018 година Maersk очаква да получава ежегодно от Maersk Oil и Maersk Drilling по 1 млрд. щ. долара.

”Те имат финансовата възможност да направят това, което искат. Предстои обаче да видим кои ще са правилните сфери, които ще дадат резултати. Но има логика да се сложат спирачки на контейнерната част”, смята Дан Того Женсен от Handelsbanken.

Изборът за пренасочване на капитали към другите подразделения на корпорацията също е рисков. Свежите инвестиции в Maersk Oil са уязвими заради цените на петрола, както при контейнерния бизнес, така и тук има огромна цикличност, смята още консултантът Дан Того Женсен.

Въпреки рисковете Maersk Drilling вече са поръчали 7 сондажни платформи, на обща стойност 4,5 млрд. щ. долара. Според изпълнителният директор на компанията Клаус Хемингсен, още 5 млрд. щ. долара ще бъдат инвестирани за достигане на поставените цели. Въпреки мащабните инвестиции сондажния бизнес изисква в пъти повече работна ръка и Maersk Drilling са принудени да стартират мащабни интернет рекламни кампании за да наберат работници.

По материали на „Файненшъл таймс“

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент