Китайските корабостроителници – по курса на Maersk

Базираната в Китай Rongsheng Heavy Industries съобщи, че сформира ново крило, което ще е тясно насочено към строителство на офшорно оборудване. Очакванията са, този ход да осигури поне половината от всички поръчки за ново строителство, които корпорацията получава. Нов курс Rongsheng поемат заради драстичния спад в поръчките за строителство на кораби.

Има огромна нужда от пренасочване на фокуса на бизнеса ни от корабостроенето към строенето на офшорни съоръжения”, заяви пред журналисти в Хонг Конг, главният финансов директор на групата Син Уанг. „Морската индустрия преминава през изключително тежки времена”, коментира още той. Думите му съвпадат с курса, който съобщиха преди дни, че ще следват от Maersk. Maritime.bg припомня, че главният изпълнителен директор на Maersk заяви, че компанията ще пренасочи усилията си към по-доходоносните офшорни дейности и пристанищни операции.

Групата Rongsheng Heavy Industries е най-голямата компания в Китай, която не е собственост на държавата и се контролира от чуждестранни капитали. От Rongsheng смятат да строят предимно нефтени платформи и сондажни баржи

Други големи корабостроителници в Китай, като Guangzhou и Yangzijiang вече създадоха свои подструктури специализирани в строителството на офшорни съоръжения. Втората корабостроителница ще работи в партньорство с Катарската инвестиционна корпорация.

Това ще бъде изключително трудно, тъй като всеки ще се стреми да скочи в най-топлите води”, смята финансовият директор на Rongsheng. Създаването на продукти за офшорната индустрия изисква доста по-големи капиталовложения и използването на по-напреднали технологии, например, от това да се строят кораби за насипни товари, посочва още той.

Rongsheng в момента изпълнява 16 поръчки за строителство на валемакс кораби за бразилския минен гигант Vale и за базираната в Оман – Oman Shipping Co. Този тип кораби са два пъти по-големи от досегашните съдове, които транспортираха желязна руда от Бразилия до Китай. Досега през годината компанията достави пет съда от този тип, а друг бе предаден година по-рано. Гигантите обаче се изправиха пред огромни проблеми, те не бяха допускани до китайски портове, по-късно достъпът беше разрешен, а бразилският минен гигант все още не е със 100% подсигурен достъп до портовете в азиатската страна.

Според Barclays в желанието си да успее на новите набелязани пазари китайската компания е назначила за главен изпълнителен директор на подразделението, което ще строи офшорни структури, кадър на Sembcorp, дружество специализирано в строителството на платформи. Осигурена е и първата поръчка в офшорния инженерингов сектор, като в близките месеци Rongsheng ще достави първата си сондажна баржа.

През първата половина на годината най-голямата контролирана от външни за Китай капитали корабостроителница в страна е построила едва 2 кораба, в сравнение с 24 година по-рано. В този смразяващ резултат не е включена доставката на един специализиран кораб за подводно полагане на тръби.

През първите 9 месеца на годината в китайските корабостроителници са поръчани нови кораби с общ тонаж 12,6 млн. dwt, в сравнение с 23,9 млн. през миналата година, според Clarkson.

По материали на Barclays, Bloomberg и Clarkson.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент