Китайските корабостроителници – по курса на Maersk

Базираната в Китай Rongsheng Heavy Industries съобщи, че сформира ново крило, което ще е тясно насочено към строителство на офшорно оборудване. Очакванията са, този ход да осигури поне половината от всички поръчки за ново строителство, които корпорацията получава. Нов курс Rongsheng поемат заради драстичния спад в поръчките за строителство на кораби.

Има огромна нужда от пренасочване на фокуса на бизнеса ни от корабостроенето към строенето на офшорни съоръжения”, заяви пред журналисти в Хонг Конг, главният финансов директор на групата Син Уанг. „Морската индустрия преминава през изключително тежки времена”, коментира още той. Думите му съвпадат с курса, който съобщиха преди дни, че ще следват от Maersk. Maritime.bg припомня, че главният изпълнителен директор на Maersk заяви, че компанията ще пренасочи усилията си към по-доходоносните офшорни дейности и пристанищни операции.

Групата Rongsheng Heavy Industries е най-голямата компания в Китай, която не е собственост на държавата и се контролира от чуждестранни капитали. От Rongsheng смятат да строят предимно нефтени платформи и сондажни баржи

Други големи корабостроителници в Китай, като Guangzhou и Yangzijiang вече създадоха свои подструктури специализирани в строителството на офшорни съоръжения. Втората корабостроителница ще работи в партньорство с Катарската инвестиционна корпорация.

Това ще бъде изключително трудно, тъй като всеки ще се стреми да скочи в най-топлите води”, смята финансовият директор на Rongsheng. Създаването на продукти за офшорната индустрия изисква доста по-големи капиталовложения и използването на по-напреднали технологии, например, от това да се строят кораби за насипни товари, посочва още той.

Rongsheng в момента изпълнява 16 поръчки за строителство на валемакс кораби за бразилския минен гигант Vale и за базираната в Оман – Oman Shipping Co. Този тип кораби са два пъти по-големи от досегашните съдове, които транспортираха желязна руда от Бразилия до Китай. Досега през годината компанията достави пет съда от този тип, а друг бе предаден година по-рано. Гигантите обаче се изправиха пред огромни проблеми, те не бяха допускани до китайски портове, по-късно достъпът беше разрешен, а бразилският минен гигант все още не е със 100% подсигурен достъп до портовете в азиатската страна.

Според Barclays в желанието си да успее на новите набелязани пазари китайската компания е назначила за главен изпълнителен директор на подразделението, което ще строи офшорни структури, кадър на Sembcorp, дружество специализирано в строителството на платформи. Осигурена е и първата поръчка в офшорния инженерингов сектор, като в близките месеци Rongsheng ще достави първата си сондажна баржа.

През първата половина на годината най-голямата контролирана от външни за Китай капитали корабостроителница в страна е построила едва 2 кораба, в сравнение с 24 година по-рано. В този смразяващ резултат не е включена доставката на един специализиран кораб за подводно полагане на тръби.

През първите 9 месеца на годината в китайските корабостроителници са поръчани нови кораби с общ тонаж 12,6 млн. dwt, в сравнение с 23,9 млн. през миналата година, според Clarkson.

По материали на Barclays, Bloomberg и Clarkson.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Искат оставки в Морска администрация за бездействието със заседналия кораб

Граждани организираха група в социалните мрежи с искане към служебния премиер Стефан Янев и служебния министър на транспорта Христо Алексиев за незабавно освобождаване на

ГЕРБ: Далавери, лични сметки и корупция водят до екокатастрофа с кораба край Яйлата

Престъпното бездействие на служебния кабинет на президента Румен Радев за авариралия кораб може да доведе до екокатастрофа. Това пише в позиция на ГЕРБ - Варна, изпратена до

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент