Строителство на ново мега-пристанище обявиха, че започват от APM Terminals, част от групата на Maersk. То ще бъде изградено в град Бадагри, щата Лагос, Нигерия. Инфраструктурният обект ще се намира на около 55 км от сегашния порт в Лагос. Портът ще бъде изграден върху 1000 хектара, а след завършването си ще е един от най-големите, с обща дължина на кейовите стени от 7 км. Пристанището ще обработва всички видове товари.
Плановете на APM Terminals и група инвеститори включват строителството и на зона за свободна търговия с индустриален парк. Освен това се предвижда изграждането на петролна рафинерия и електроцентрала.
Първата фаза на проекта трябва да бъде завършена през 2016 година.
”Активно работим с щата и федералното правителство в Нигерия за получаване на разрешителните за започване на работата”, коментира изпълнителният директор на подразделението на APM Terminals, което отговаря за Близкия изток и Африка. По думите му властите в африканската страна са изключително кооперативни и ясно разбират ползите от създаване на пристанищна инфраструктура с такъв мащаб.
По-рано през годината министърът на транспорта на Нигерия посочи проекта за строителство на ново мега-пристанище край Лагос за отличен пример за публично-частно партньорство. Тогава той коментира, че изграждането на порт в Бадагри ще превърне Нигерия в морски търговски хъб за западна и централна Африка.
В момента APM Terminals, от групата на Maersk, е един от най-големите пристанищни оператори в Африка, и по-специално в западната част на континента. В осем южноафрикански страни компанията оперира пристанища. Най-натовареният контейнерен терминал в западна Африка – Apapa, който обработи над 600 хил. TEU през изминалата година, също се оперира от APM Terminals.
Според анализатори, капацитетът на пристанищата в Нигерия, за обработка на контейнери, ще бъде недостатъчен през 2017 година. Миналата година през пристанищата в страната са преминали 1,4 млн. TEU. В момента около 85% от всички товари, без течните, преминават през пристанището в Лагос. През следващите три десетилетия общият контейнерен трафик през портовете в страната ще надхвърли 10 млн. TEU, смятат анализаратори.
Maritime.bg припомня, че Кения, най-голямата икономика на Източна Африка ще инвестира около 25 млрд. щ. долара в изграждане на второ пристанище, тръбопровод за транспортиране на петрол и пътища, които ще „отворят” търговията с нефт и газ.
Maritime.bg – Пристанища