Телекомуникационната компания „Мобилтел” ЕАД /Mtel/ не отговори на въпросите повдигнати от Maritime.bg, във връзка със заявена от морската доброволческа структура «Булсар» позиция по повод работата на кратък номер 161. Този номер бе използван и наложен от сдружението за сигнали при инциденти на море, а на него е била получавана информация за десетки инциденти, твърдят от «Булсар». От фронт-офиса на компанията-оператор успяха само да кажат, че отделът за публични комуникации ще отговори до около месец. Това не се случи, а компанията дори не потвърди или отхвърли информацията на спасителите от «Булсар», че краткият номер вече не се обслужва. В медийни публикации от преди повече от месец, организацията твърди, че това е довело до осуетяване на връзката с тях при три инцидента през отминаващата година. Единият от които завършил фатално за двама души.
Компанията-оператор не отговори по силата на какви спогодби е бил осигурен на сдружението «Булсар» краткият номер. Дали представители на сдружението са имали чиста финансова изгода от осигуряването на абонаментни планове към оператора. Компанията мълчи и не отговаря дали са спазени всички положения на вероятен сключен договор между двете страни.
Не е ясно дали е прекратено обслужването на краткия номер 161, тъй като Mtel категорично мълчи затова. Проверка показва, че при набиране телефонът е недостъпен.
Телекомуникационният гигант отказва да потвърди или отхвърли вероятното положение за иззети функции на държавата. Не отговаря и на въпрос дали при морски инцидент с фатален край, може да понесе отговорност заради забавена комуникация.
Maritime.bg пита ръководството на компанията, а то не отговаря и на въпрос дали е било информирано за целите на краткия номер 161 и че държавата не е оторизирала никой да изпълнява нейните функции.
От страна на Mtel не става ясно дали «Булсар» са се обръщали към оператора, след като се твърди, че заради причини обвързани с компанията не са осъществени три спасителни операции. Mtel мълчи и по въпроса дали са осигурявани безплатни гласови услуги за групата от сим карти, използвани от сдружението.
Maritime.bg припомня, че със стартирането на районните центрове на телефон 112 във Варна и Кърджали през месец септември 2008-а година, в страната ни има пълно национално покритие и 112 е достъпен от всяка точка на България. В системата са включени и силите на ИА „Морска администрация” за морско търсене и спасяване.
*Запазено е правото на отговор за Mtel
Maritime.bg – България